کلیتون کریستنسون : نویسنده و استاد مدیریت دانشگاه هاروارد

کلیتون کریستنسون : نویسنده و استاد مدیریت دانشگاه هاروارد

کلیتون کریستنسون: نویسنده و استاد مدیریت دانشگاه هاروارد

نام به انگلیسی: Clayton M. Christensen

محل و سال تولد: ایالت یوتا، ایالات متحده آمریکا، 6 آوریل 1952

آدرس وبسایت: www.claytonchristensen.com

کلیتون کریستنسون استاد مدیریت اجرایی در مدرسه بازرگانی هاروارد است که بطور همزمان در دانشکده‌های مدیریت عملیات و فن‌آوری و همچنین مدیریت عمومی هم فعالیت می‌کند. بیشتر از هر چیز به دلیل مطالعات بسیار زیاد در زمینه نوآوری در شرکت‌های تجاری شناخته شده است. اولین کتاب وی بنام معمای غیرقابل حل فرد مبتکر به موضوع تئوری نوآوری مطرح شده توسط وی می‌پردازد. وی همچنین یکی از مؤسسین شرکتی به نام Innosight است که یک شرکت مدیریت و سرمایه‌گذاری است که در حوزه‌های نوآوری متخصص می‌باشد.

وی لیسانس اقتصاد از دانشگاه بریگم یانگ و دوره پژوهشی خود معادل کارشناسی ارشد را در رشته اقتصادسنجی کاربردی با تمرکز بر کشورهای کمتر توسعه یافته از دانشگاه آکسفورد در سال 1977 اخذ کرده است. سپس مدارک MBA و DBA خودش را هم از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است.

وی قبل از شروع به همکاری با دانشگاه هاروارد در گروه مشاورین بوستون به‌عنوان مشاور و مدیر پروژه فعالیت داشت و سپس مدیر و رئیس هلدینگ CPS که خودش همراه با چند دیگر از اساتید دانشگاه MIT تأسیس کرده بود. علاوه بر این از جمله شرکت‌های مشاوره مدیریت که وی به عنوان مدیر یا یکی از مؤسسین در آنها فعالیت می‌کرده است می‌توان به Innosight Ventures ، Rose Park Advisors LLC ، Tata Consultancy Services و Franklin Covey اشاره کرد.

وی در حال حاضر 5 دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف و یک کرسی استادی افتخاری از دانشگاه ملی تایوان دارد. وی نویسنده 5 کتاب در حوزه مدیریت است که همگی جزء بهترین و پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند که از جمله می‌توان به راه‌حل مبتکر(2003) اشاره کرد. وی در حال حاضر در مدرسه بازرگانی هاروارد دوره‌ای را تدریس می‌کند که طراحی و طرح درس آن بطور کل توسط وی انجام‌شده است و به موضوع راه‌اندازی و نگاهداری یک شرکت موفق یا ایجاد یک تغییر نوآورانه و حفظ و نگهداری یک شرکت عادی بطور موفقیت‌آمیز می‌باشد.

در سال 2011 وی توسط مجله فوربز به‌عنوان یکی 50 تئوریسین برتر و تأثیرگذار در دنیای کسب‌وکار از وی یادکرد. همچنین در سال‌های 2011 و 2013 رتبه اول 50 متفکر برتر دنیا و در سال 2015 رتبه دوم را کسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image