چهار راه برای افزایش سهم صدا

چهار راه برای افزایش سهم صدا

سهم صدا : مفهوم “گوش دادن به گفت‌وگوها” هسته‌ی اصلی اکثر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی است. درصدی از همه‌ی گفتگوها و محتوای آنلاین در مورد شرکت شما در مقایسه با رقبای‌تان، سهم صدا نامیده می‌شود. در این‌جا چهار کلید برای افزایش سهم صدای شما وجود دارد.
مشتریان‌تان را به طور مستمر از برندتان آگاه کنید. ما هر روز با صدها برند تعامل داریم، با این حال چگونه همه‌ی آن‌ها را به یاد داشته باشیم؟ به یادسپاری از طریق تکرار افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید مشتریان‌تان در مورد برند شما تولید محتوا کنند، باید آن‌ها را به یاد داشته باشید. تعامل با برند از طریق تعاملات اجتماعی وب به اوج خودش می‌رسد. بیشتر مشتریان شما را در مکان‌هایی که وقت خود را صرف می‌کنند، می‌بینند و با شما تعامل می‌کنند، به همین دلیل حضور شما در سایت‌های اجتماعی بزرگی مثل فیسبوک و توئیتر مهم است هدف ایجاد صفحات تبلیغاتی زرد نیست در واقع شما باید مشتریان‌تان تعامل داشته باشید. بهترین راه برای افزایش سهم صدای برند شما مشتریان راضی‌تان هستند. مشتریان خوشحال برای شما محتوا تولید می‌کنند و رضایت‌شان را اعلام می‌کنند و این باعث جذب مشتریان جدید و بالقوه برای برند شما می‌شود. انسان‌ها جالب هستند، در حالی که شرکت‌ها این‌گونه نیستند. همه دوست دارند در مورد مردم حرف بزنند و صحبت کردن در مورد شرکت‌ها کمی خسته‌کننده به نظر می‌آید. بنابراین اگر شما می‌خواهید سهم صدای‌تان را افزایش دهید، چیزهایی به مشتریان‌تان ندهید تا در مورد آن صحبت کنند، بلکه کسانی را بدهید که در مورد آن صحبت کنند از این طریق جذابیت سهم صدای شما افزایش خواهد یافت. این بحث هسته‌ی اصلی کتاب جدید جولین اسمیت است. زمانی که یک کودک به دکتر مراجعه می‌کند، اگر پسر خوبی باشد جایزه‌اش آب‌نبات چوبی خواهد بود اما اگر اوقات تلخی به راه بیندازد این آب‌نبات دیگر از آن او نخواهد بود. من از مفهوم پاداش مستقل از رفتار حمایت می‌کنم اگر چه ممکن است بسیاری از مربیان و مشاوران و غیره مخالف آن باشند. اگر می‌خواهید سهم صدای خود را افزایش دهید، وقتی را برای افرادی که برای شما محتوا تولید می‌کنند قرار دهید چه این محتوا رضایت‌محور باشد و چه برعکس. اگر کسی یک عکس از محصول شما در فیلکر آپلود کرد، او را دنبال کرده و یک پیام تشکر همراه با بن و تیشرت به او ارسال کنید و اما اگر کسی پست منفی در مورد شرکت شما می‌نویسد سعی کنید مشکل خود را حل کنید و برای او نیز یک پیام تشکر همراه با بن و پیراهن ارسال کنید. اگر شما رفتار مثبتی در برابر انتقادها داشته باشید، باعث می‌شود مردم به شما اعتماد کنند. آیا شما سهم صدای خود را رهگیری می‌کنید؟ چگونه می‌خواهید آن را افزایش دهید؟

نوشته : رها صابری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image