چان کیم : تئوری پرداز و استاد دانشگاه INSEAD

چان کیم : تئوری پرداز و استاد دانشگاه INSEAD


چان کیم: تئوری پرداز و استاد دانشگاه INSEAD

نام به انگلیسی: W. Chan Kim

محل و سال تولد: کره(کره جنوبی فعلی)، 1952
چان کیم یک تئوریسین کسب‌وکار، پروفسور دانشگاه INSEAD در رشته‌های استراتژی و مدیریت و مدیر موسسه استراتژی اقیانوس آبی در شهر فانتین بلو فرانسه است. وی همچنین به‌عنوان یکی از نویسندگان کتاب پرفروش استراتژی اقیانوس آبی(2005) شناخته می‌شود.

وی که در کره به دنیا آمده است، در مدرسه کسب‌وکار Ross دانش‌آموخته شد و درنهایت در پایان دهه 1970 در همان مدرسه فعالیت حرفه‌ای خود درزمینهٔ آموزش را شروع کرده و تا درجه پروفسور پیش رفته است. در سال 1992 به کشور فرانسه رفت و در آنجا به‌عنوان پروفسور استراتژی و مدیریت در دانشگاه INSEAD شروع به فعالیت کرد و سپس به مدیریت موسسه استراتژی اقیانوس آبی در شهر فانتین بلو فرانسه برگزیده شد.

وی به‌عنوان رئیس هیئت اجرایی در چندین مجموعه بین‌المللی و همچنین به‌عنوان عضو ناظر در مجمع جهانی اقتصاد فعالیت می‌کند.

ایجاد فضای بازار جدید

وی به همراه یکی از همکاران خودش بنام Renée Mauborgneدر سال 1999 مدلی تغییر یافته از مدل معروف پورتر را ارائه کردند که طبق آن مدلی از “ابداع ارزش” معرفی می‌شود و بر اساس آن شرکت‌ها باید برای یافتن شیوه‌های جدیدی از ارائه ارزش به خارج از پارادایم فعلی خود توجه کنند.

استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی یک کتاب استراتژی است که اولین بار در سال 2005 توسط چان کیم و همکارش در موسسه استراتژی اقیانوس آبی INSEAD منتشر شد. این کتاب به باور و اعتقاد نویسندگان آن در رابطه با بهترین استراتژی‌هایی پرداخته است شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای کسب سود فراوان و بیشترین میزان از سود باید اتخاذ نمایند. بر اساس این استراتژی کسب‌وکارها باید اقدام به ایجاد تقاضای جدید در بازار بدون رقیب کرده یا همگام با دیگر عرضه‌کنندگان در بازار فعلی به رقابت بپردازند.

این کتاب که توسط انتشارات دانشگاه هاروارد به پاپ رسیده است از مهم‌ترین کتاب‌ها در موزه استراتژی بوده که جزء کتب بسیار معتبر و پرفروش طبقه‌بندی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image