پنج گام برای موفقیت در اندازه‌گیری ROI رسانه‌های اجتماعی

پنج گام برای موفقیت در اندازه‌گیری ROI رسانه‌های اجتماعی

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌هاارزش داشتن یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی درک کرده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها منابع بیشتر و بیشتری را در این استراتژی صرف می‌کنند. در گذشته ارسال مقاله‌های جالب و دنبال کردن معیارهای خوب کافی بود، اما در حال حاضر نیاز است که پول بیشتری برای آن صرف شود.

اندازه‌گیری بازدهی سرمایه رسانه‌های اجتماعی

متاسفانه محاسبه این عدد کاملا سخت است، علاوه بر این‌که وقت‌گیر است، تمرکز بر روی این‌که چقدر باید روی شهرت برند و ارتباطات (به جای فروش) صرف کنید کمی غیرطبیعی است. با این حال می‌توان آن را انجام داد، یکی از مشاوران بازاریابی دیجیتال به نام شین بارکر مقاله مفصلی با چند ایده در این مورد دارد، در زیر تعدادی از این ایده‌ها را بیان می‌کنیم.

اهداف تبدیلات شما برای رسانه‌های اجتماعی چیستند؟

گام اول ساده است: فراموش نکنید که واقعا از مردم و تلاش‌های رسانه‌ای خود چه چیزی می‌خواهید دریافت کنید؟ برای بسیاری از افراد داشتن فالور و تعداد لایک ها مهم است، اما این کافی نیست. اهداف تبدیلات خوب شامل کلیک روی لینک، ثبت‌نام در خبرنامه و امثال این‌ها می‌باشد.

زمانی که شما اهداف خود را می‌دانید، مهم است که یک سیستم برای پیگیری تبدیلات داشته باشید. در شبکه‌های بزرگ مانند فیسبوک و توئیتر تجزیه و تحلیل ترافیک برای کمک به شما جهت پیگیری تبدیلات وجود دارد، چیزهایی مثل دسترسی(reach)، ترافیک وب‌سایت و مشتریان معیار بزرگی برای تبدیل‌ها هستند. بسیاری از شرکت‌ها تجزیه و تحلیل اجتماعی را متوقف می‌کنند، اما در نظر گرفتن همه‌چیز می‌تواند به شما کمک کند که درک بهتری از ROI داشته باشید.

به تبدیلات‌تان ارزش پولی بدهید

دانستن متوسط طول عمر مشتریان خود بسیار مهم است. از خودتان بپرسید که ارزش کلی مشتریان‌تان چقدر است؟

بارکر یک فرمول بزرگ ارائه می‌دهد. به سادگی متوسط ارزش طول عمر خود را بر تعداد کل کاربران تقسیم کنید، سپس این عدد را بر تعداد مشتریان جدید ضرب کنید و ارزش پولی برای هر تبدیل مشتری را تنظیم کنید.

به مزایایی که از رسانه‌های اجتماعی بدست می‌آورید ارزش پولی بدهید

هنگامی که شما ارزش هر تبدیل را داشتید، این عدد را در تعداد مشتریان خود ضرب کنید. اگر ارزش هر تبدیل 20 دلار باشد و شما تا به حال 100 مشتری در وبلاگ خود داشته باشید و سپس مزایای شما 20*100 خواهد بود و 2000 ارزش کانال رسانه‌های اجتماعی شما خواهد بود.

چقدر روی استراتژی اجتماعی خود صرف می‌کنید؟

یک گام دیگر برای اندازه‌گیری ROI رسانه‌های اجتماعی این است که فکر کنید چقدر باید روی تلاش‌های اجتماعی خود صرف کنید. باید مزایایی که ارزش پولی ندارند را نیز در نظر بگیرید. اگر یک متخصص رسانه‌های اجتماعی استخدام کرده‌اید، پرداخت برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و غیره، همه باید در محاسبات شما گنجانده شود.

انجام محاسبات ریاضی

آخرین مرحله و گام نهایی این است که تمام اعداد و داده‌ها را جمع‌آوری کرده و یک برآورد تقریبی داشته باشید. نگاهی به سود مجموع خود بیندازید و سپس هزینه ها را از آن کم کنید. برای دریافت درصد، تعداد را در 100 ضرب کرده و سپس به هزینه تقسیم کنید.

در نهایت توصیه می‌کنیم که این کار را برای هر شبکه اجتماعی به طور جداگانه انجام دهید. از آن‌جا همه شبکه‌های اجتماعی بسیار متفاوت هستند شما به راحتی می‌توانید اعداد ROI متفاوتی را نیز پیدا کنید.

نتیجه:

در پایان به یاد داشته باشید که فقط به خاطر این‌که رسانه‌های اجتماعی مفید است از آن استفاده نکنید، شما باید با آن کار کنید بازدهی سرمایه را اندازه‌گیری کنید و در صورتی که واقعا برای شما مفید نبود آن را به پایان برسانید.

به عبارت دیگر، رسانه‌های اجتماعی می‌تواند برای هر شرکتی سودمند باشد، تنها در صورتی‌که به درستی از آن استفاده شود. برای این‌که مطمئن شوید به درستی از آن استفاده می‌کنید لازم است که ROI رسانه‌های اجتماعی خود را محاسبه و اندازه‌گیری کنید.

منبع: smallbiztrends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image