راهنمای نوشتن مطلب در سایت

راهنمای نوشتن مطلب در سایت

نوشتن مطلب در سایت : حقیقت این است که نوشتن مطلب در سایت کار ساده ای نیست. مطالب طولانی، جستجو در سایت های ایرانی و خارجی برای جمع آوری اطلاعات. تمام این کارها می تواند سخت و کسالت آور باشد.

اما بحث این است که نوشتن مطلب در سایت، اساس و پایه بازاریابی محتوا است. یعنی اگر بخواهید برای سایتتان اعتبار جمع کنید، در گوگل رتبه بیاورید و در نهایت اعتماد کاربران را جلب کنید، باید محتوای ارزشمند در سایتتان تولید کنید. به نظر می رسد که مهمترین فرمت محتوا، نوشتن مطلب در سایت است.

البته فرمت های بسیاری برای تولید محتوا وجود  دارد. فایل صوتی، فایل ویدئویی، کتاب الکترونیک، ماهنامه. خود من برای فایل های ویدئویی اهمیت زیادی قائل هستم. اما حقیقت این است که بیشترین تاثیرگذاری بازاریابی محتوای از طریق تولید مطلب در سایت یا در هر جای دیگر است.

طبق آمار انجمن بازاریابی محتوا، موثرترین تکنیک بازاریابی محتوا، نوشتن مطلب در سایت است.

به همین دلیل من برای مقالاتی که شما در عرض چند دقیقه می خوانید، چندین ساعت وقت می گذارم.

 

متداول ترین راه نوشتن مطلب در سایت

یکی از متداول ترین راه ها برای نوشتن مطلب در سایت، برون سپاری آن است. بسیاری از صاحبان سایت نوشتن مطلب در سایت را به افراد دیگر می سپارند.

اگر کار تولید و بازاریابی محتوا سایت خود را به شرکت های متخصص بسپارید، مزایای زیادی دارد. اما آیا همه در ابتدار کار می توانند از پس هزینه های تولید محتوای تخصصی برای سایتشان برآیند؟

اگر نمی خواهید نوشتن مطلب برای سایت خود را به شرکت های دیگر بسپارید، بهتر است و باید خودتان این کار را یاد بگیرید.

 

به آمار الکسا برای نوشتن مطلب در سایت دقت کنید

وارد سایت الکسا شوید و در پایین ترین بخش سایت سمت راست روی دکمه find کلیک کنید.

 

در صفحه ای که باز می شود، در کادر مربوطه، آدرس سایتتان را وارد کنید.

 

در صفحه ای که باز می شود، اطلاعات ارزشمندی وجود دارد. البته برای دسترسی به اطلاعات کامل باید عضو پرمیوم شوید، اما در این آموزش نیازی به داشتن اکانت پریمیوم نیست.

 

۱. میزان علاقه مندی افراد را حدث بزنید

کمی که به پایین اسکرول کنید ۳ پارامتر bouncerate، daily previews per visitor، daily time on page را می بینید.

بونس ریت سایت اگر زیاد باشد علاوه بر اینکه روی سئو سایت شما تاثیر زیادی دارد نشاندهنده این است که افراد علاقه چندانی به مطالب سایت شما نشان نداده اند. منظورم از بانس ریت زیاد بیشتر از ۶۰ درصد است. اگر بانس ریت روی ۵۰ باشد متوسط است و زیر ۵۰ درصد خوب محسوب می شود.

تعداد بازدیدهای هر مراجعه کننده در روز (daily previews per visitor) یعنی در روز سایت شما چند بار توسط یک نفر باز می شود. در اینجا هر فرد در روز بیش از ۴ بار سایت متمم را می بیند.

زمانی که هر شخص بطور متوسط در سایت متمم صرف می کند ۵ دقیقه و ۴۷ ثانیه است.

این پارامترها نشان می دهند که افراد چقدر به محتوای سایت شما علاقه نشان می دهند و بر حسب آن می توانید محتوای سایتتان را بهینه کنید.

 

۲. ببینید با کدام کلمات بیشتر شما را جستجو می کنند

چه کلماتی، افراد را به سمت وبسایت شما می کشاند؟

در این مثال بیشتر کلماتی مانند متمم، کمپین تبلیغاتی، مدیریت زمان، دوره mba، بازارایابی محتوا چیست، افراد به سمت سایت متمم کشانده اند.

از این طریق می توانید حدث بزنید، مخاطبان شما بیشتر به کدام دسته از محتوای سایت شما علاقه مند هست. با این اطلاعات می توانید نوشتن مطلب در سایتتان را بهینه کنید.

 

۳. رقبای شما چه کسانی هستند

اینکه بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و چکار می کنند، اهمیت زیادی دارد.

مهم است چون وبسایت های رقیب محتوای مشابه محتوای سایت شما تولید می کنند.  از طرفی می توانید از روش های تولید محتوای آن ها با خبر شوید همچنین می توانید نقاط قوت آن ها را پیدا کنید و روی سایت خود پیاده کنید.

بطور کلی تحلیل سایت های رقیب، فرصت بسیار مناسبی به شما می دهد که بتوانید سایتتان را بهبود ببخشید.

۴. مخاطبان سایتتان چه کسانی هستند؟

آخرین بخشی که می تواند به شما کمک کند، اطلاعات کلی از مخاطبان سایت شما است.

اینکه چند درصد از آن ها زن و چند درصد مرد هستند. چند درصد آن ها تحصیل کرده، تحصیل نکرده و … هستند. حتی می توانید ببینید چند درصد از آن ها در خانه، در مدرسه یا محیط کار شما را جستجو کرده اند.

اطلاعات دقیق تری از مخاطبانتان می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس بدست آورید. اما با الکسا به سرعت می توانید یک شمای کلی از این اطلاعات داشته باشید.

 

منبع : سایت کلاته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image