نه استراتژی تاثیر گذار برای توسعه برند از طریق شبکه های اجتماعی

نه استراتژی تاثیر گذار برای توسعه برند از طریق شبکه های اجتماعی

توسعه برند : یکی از عوامل مهم و حیاتی در موفقیت کسب و کار شما دستیابی به مشتریان از طریق کمپین های ابداعی و جامع بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می باشد. در این مطلب راهکارهایی کاربردی و مفید برای کمک به شکل گرفتن مجموعه مخاطبین و توسعه برند شما در شبکه های اجتماعی ارائه می کنم:

به شکلی عمل کنید که توئیت های شما به چشم بیاید.

اگر نمی خواهید محتوای شما در میان انبوه محتوای منتشر شده در شبکه توئیتر گم شود، حتما توجه کنید که این محتوا شما با یک تصویر، یک لینک مرتبط یا حتی یک شکلک کوچک همراه باشد.

پیام خود را در محتوایی با طول بلند تر بیان کنید.

اگر تصور می کنید که نمی توانید منظور خود را در قالب یک پیام 140 کاراکتری به مخاطب برسانید، با خیال راحت برای این دسته از پیام های خود از زیر ساخت های دیگری مثل تامبلر، گوگل+ و یا لینکداین استفاده کنید و لینکی از آن را در توئیتر منتشر کنید.
شبکه مخاطبین خود در فیسبوک را قوی تر کنید.
اگر تصور می کنید که با وجود تلاش زیاد باز هم پاسخ مناسبی که انتظار دارید را از محتوای منتشر شده در صفحه خود دریافت نمی کنید و علت آن کاهش پیدا کردن تعداد رسایی ارگانیک محتوا در صفحات فیسبوک است، گروه هایی را با محوریت برند خود در شبکه فیسبوک ایجاد کنید و این گروه ها را به مخاطبین خود معرفی کنید.
الهام بخش یک عمل باشید.
از یک دکمه فراخوان به عمل مناسب (همانند “این صفحه را لایک کنید” یا ” بیشتر در این رابطه بدانید”) در محتوای خود استفاده کنید تا از آن طریق تعداد کلیک ها، تعامل و نرخ تبدیل بازدید کننده خود را افزایش دهید.
همواره در اذهان مخاطبین حضور داشته باشید.
همواره از طریق چندین کانال مختلف به بازاریابی و انتشار محتوا اقدام کنید. محتوای خود را مناسب و با توجه به خصوصیات مخاطبان خود در هر شبکه آماده کنید و حتما در بخش درباره ما لینکهایی از دیگر صفحات خود را قرار دهید تا مخاطبین شما بخوبی بدانند که شما در چه زیر ساخت های دیگری می توانند پیدا کنند.
ارتباطات گسترده ایجاد کنید.
شما تنها فروشنده یک محصول یا خدمت نیستید، بلکه فروشنده یک شبکه از افراد هستید – – اگر بخوبی مخاطبین خود بشناسید، می توانید اقدام به معرفی سرمایه گذار، مشاور، مراجعه کننده و مشتری به دیگران باشید و از این طریق اقدام به معرفی خود و برند خودتان بکنید.
بازخورد ارائه کنید.
زمانی که با بازخوردی مثبت از طرف یکی از مشتریان خودتان روبرو می شوید، از پر رنگ کردن آن ترس و واهمه نداشته باشید. پیام تشکر مشتری خود را مجددا توئیت کنید، بطور شخصی از وی در صفحه فیسبوک خود تشکر کنید.
ایده خود را رها نکنید.
اگر یک ایده بازاریابی به نظر شما خوب و مناسب می آید اما از نتیجه و کارکرد آن مطمئن نیستید، در مورد آن تحقیق کنید ولی به هر حال در هر اندازه ممکنی اقدام به اجرا آن بکنید. مردم عموما هر چیزی را که قدری غیر معمول باشد را می پسندند و احتمال ویروسی شدن موضوع های غیر معمول به مراتب بالاتر از هر چیز دیگری است.
محتوای انگیزاننده تولید و منتشر کنید.
انتشار محتوای تبلیغاتی بطور مستمر در شبکه های مختلف اجتماعی نه تنها تاثیر چندانی بر رفتار مخاطبین شما برای تبدیل شدن به یک مشتری ندارد، بلکه در صورت تکرار بیش از حد ضمن آزرده کردن آنها موجب بی توجهی و در نهایت قطع ارتباط آنها با شما می شود. همواره سعی کنید در کنار محتوای تبلیغی خود محتوایی رایگان و انگیزاننده و مثبت هم برای آنها در نظر بگیرید که در اینصورت امکان دنبال شدن خود و اشتراک گذاری مطالب خود را افزایش می دهید.
نوشته محمدرضا گل آقائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image