مشاور بازاریابی کیست ؟

مشاور بازاریابی کیست ؟

مشاور بازاریابی

مشاور بازاريابي يك فردی است با تخصص بالا همراه با تجربه در زمينه بازاريابي که از بيرون از شركت نقطه نظرات حرفه اي خود را در اختيار صاحبان و مدیران شركت قرار مي دهد .

در اين تعريف سه نكته مهم و اساسي وجود دارد :
۱-  مشاور يك فرد متخصص و حرفه ای در زمينه بازاريابي است . مشاور بايد داراي بالاترين تحصيلات تخصصي در زمينه بازاريابي بوده و در اين زمينه كاملاً به روز باشد ،بايد حداقل يك چهارم از وقت هفتگي خود را به مطالعه در زمينه مباحث روز بازاريابي بگذرانند . پس مديران يا پرسنل شركتی و بطور كلي كسانيكه فقط به اتكاي تجربه خود در زمینه بازاریابی نظر مي دهند نمي توانند مشاور باشند زيرا آنها معمولاً فاقد چنين تخصصي هستند .

۲- مشاور يك فرد با تجربه در زمينه بازاريابي است . مشاوري كه در مورد مشکلات بازاريابي یک شرکت بخود جسارت توصيه و راهنمائي مي دهد بايد سال هاي سال در بخش هاي مختلف بازاريابي و فروش از رده هاي پائين تا سطوح بالاي مديريتی كار كرده و در اين زمينه ها دانش هاي تخصصي خود را در كوره تجربه پخته و كامل كرده باشد. بنابراين اساتيد دانشگاهي ، تنها به اتكاي تحصيلات خود در زمينه بازاريابي ، نمي توانند مشاور باشند .

۳ – مشاور يك فرد خارج از شركت است . خارج از گود بودن يك اصل مهم در مشاوره است زيرا فقط فردي كه از بيرون ناظر است مي تواند بدور از تعصبات و دلبستگي ها مسائل و مشكلات را درست ببيند و علت ها را تشخيص دهد . بنابراين مديران شركت ، هرچند در زمينه بازاريابي با تجربه و متخصص باشند نمي توانند خود مشاور خود باشند .

 

ازین رو شما می توانید برای بهره مند شدن از مشاوره مصطفی پورمرتضوی با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.

دفتر : 55484997-021
خط ویژه : 91003889-021

0 دیدگاه برای «مشاور بازاریابی کیست ؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image