سئو ترفندی برای هر بازاریاب هوشمند

سئو ترفندی برای هر بازاریاب هوشمند

سئو ترفندی برای هر بازاریاب هوشمند : همه بازاریابان می‌خواهند که رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود دهند، اما اگر شما جدیدا با موضوع سئو آشنا شده باشید ممکن است کاملا برای‌تان گیج‌کننده باشد. سئو به زمان و سرمایه‌گذاری بسیاری نیازمند است، اما این موارد در مقابل یک استراتژی بازاریابی مفید مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که سلسله‌مراتب سئو را درک کرده و تلاش کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

اگر شما در در تلاش برای بالابردن رتبه وب‌سایت و یا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک وب‌سایت جدید هستید، لازم است بدانید که ده‌ها عامل رتبه‌بندی وجود دارد که می‌تواند در این راه به شما کمک کنند.به عنوان مثال برای موتور جستجوی گوگل عناوین توصیفی، متاتگ‌ها، صفحات نمایه و… مهم است. بنابراین باید روی وب‌سایت خود سرمایه‌گذاری کنید تا مطمئن شوید که وب‌سایت شما مطابق با استانداردهای گوگل است یا نه؟

کلمات کلیدی و محتوا

کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی را در بهینه‌سازی موتورهای جستجو ایفا می‌کنند، هر وب‌سایتی باید تعدادی کلمات کلیدی داشته باشد و روی آن‌ها متمرکز شوند. چند سال پیش الگوریتم‌های موتورهای جستجو مدت‌ها گرفتار این ترفندها شده بودند، اغلب سایت‌ها با تکرار بی‌رویه کلمات کلیدی در قسمت‌های خالی صفحه و پنهان کردن آن‌ها به وسیله رنگ زمینه سعی می‌کردند تا کلمات کلیدی را برای موتورهای جستجو معرفی کنند اما با تغییر الگوریتم‌ها اکنون این ترفندها وثر نیست. امروزه بازاریابانی که مایل به بالا بردن رتبه‌بندی خود هستند نیاز دارند تا روی محتوا تمرکز کنند. به یاد داشته باشید که این کلمات کلیدی را باید در عنوان صفحه، عنوان مطالب و لینک‌های صفحه به کار بگیرید.

معماری سایت

معماری سایت شامل بک‌اندها و عناصر صفحه-عناوین، متن لنگر(anchor text)و غیره- است که اهمیت کلمات کلیدی را نشان می‌دهد. هم‌چنین عوامل فنی مانند sitemap و غیره باعث می‌شود که موتورهای جستجو هدف وب‌سایت شما را بهتر درک کنند. برآورده کردن این نیازها با برنامه‌نویسی سخت بود اما با پلاگین‌های سیستم مدیریت محتوا (CMS) جدید این کار به آسانی ممکن است. هم‌چنین کدهایی که در طراحی صفحه خود استفاده می‌کنید دارای اهمیت بسیاری است. موتورهای جستجو اغلب کدهای صفحات را می‌خوانند بنابراین در صورت نامناسب بودن آن‌ها از فهرست‌بندی درست آن ناتوان باشند.

تمرکز بر محتوا

صاحبان وب‌سایت‌های هوشمند باید برای بالا بردن رتبه‌ی خود بسیار تلاش کنند و محتوای خود را توسعه دهند و شروع کنند به صورت عاشقانه در مورد صنعت خود بنویسند. استراتژی بازاریابی محتوا بسیار مهم است برای این‌که با استفاده از کلمات کلیدی غنی، ایجاد لینک‌ها و به‌اشتراک‌گذاری محتوا رتبه‌بندی صفحات شما بهبود می‌یابد. درنهایت محتوا بازدیدکننده را در سایت شما نگه می‌دارد.

اگر شما بتوانید فقط در یک جنبه از جستجوگرها سرمایه‌گذاری کنید، آن جنبه بازاریابی محتوا است. محتوای خوب یک نیاز اساسی برای هر کمپین سئو است. محتوای خوب شهرت شما را بهبود می‌بخشد، نرخ تبدیل‌ها و وفاداری مشتریان شما را افزایش می‌دهد.شما باید روی استراتژی محتوای خود سرمایه‌گذاری کنید و این بستگی به شما دارد که خدمات محتوایی خود را برون‌سپاری کنید و یا خودتان مقالات را ارسال کنید.

ایجاد لینک

از میان همه این عناصر، توسعه لینک‌ احتمالا بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است. قبلا هر چه تعداد لینک‌های دریافتی برای یک وب‌سایت بیشتر بود آن وب‌سایت رتبه بهتری دریافت می‌کرد، اما این اواخر تغییری در ساختمان لینک‌ها به وجود آمد و الگوریتم موتورهای جستجو فقط لینک‌های با کیفیت بالا را می‌پذیرند و لینک‌های با کیفیت پائین جریمه می‌شوند. اگر شما یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب داشته باشید سرمایه‌گذاری در گرفتن لینک از وب‌سایت‌های دیگر بسیار ارزشمند خواهد بود، اما اگر استراتژِی بازاریابی محتوا نداشته باشید استراتژی دریافت لینک زیاد موثر نخواهد بود. نوع و میزان لینک‌هایی که ایجاد می‌کنید بستگی به زمان و پولی دارد که شما سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

رسانه‌های اجتماعی و ساختن دایرکتوری محلی

پس از تلاش‌ برای بهینه‌سازی سایت و استراتژی‌های بازاریابی محتوا، حال باید به بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی و ساختن دایرکتوری‌های محلی بپردازید. فورا پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود مخصوصا لینکدین را به راه بیندازید و سپس مرتب آن‌ها را بروزرسانی کنید. علاوه بر حضور در رسانه‌های اجتماعی شما باید از وب‌سایت‌تان به پروفایل رسانه‌های اجتماعی‌تان و بالعکس لینک بدهید، هم‌چنین دکمه‌هایی را در وب‌سایت‌ خود برای اشتراک‌گذاری محتوای وب‌سایت‌تان در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید تا مردم بتوانند به راحتی محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

بودجه‌بندی

بازاریابانی که می‌خواهند بهترین نتیجه را از کمترین بودجه ممکن بدست بیاورند بهتر است با یک سرمایه‌گذاری کوچک در استراتژی بازاریابی محتوا آغاز کنند. همان‌طور که گفتیم دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر و رسانه‌‌های اجتماعی بسیار ارزشمند هستند اما هیچ‌کدام از این موارد مانند محتوا اعتماد و ارزش برای کسب‌وکار شما نمی‌آفرینند. به عنوان یک بازاریاب هوشمند اگر اهمیت نسبی هر یک از لایه‌های سئو را دریافته باشید باید بودجه‌ای را برای رسیدن به بهترین نتایج تخصیص بدهید.
مصطفی پورمرتضوی | بازاریاب برتر
نوشته سئو ترفندی برای هر بازاریاب هوشمند : مهری سیاه‌ریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image