۸ مورد از عوامل اصلی رتبه بندی گوگل – راهنمای سئو

راهنمای سئو :

۸ مورد از عوامل اصلی رتبه بندی گوگل – راهنمای سئو

افراد در زمینه سئو به دنبال عوامل جدید رتبه بندی هستند و ما بیش از دویست عامل را کشف کرده ایم. اما ممکن است صدها مورد دیگر توسط Google استفاده شود.

افراد شاغل در زمینه سئو همیشه به دنبال عوامل جدید رتبه بندی هستند و ما تاکنون بیش از دویست عامل از آنها را کشف کرده ایم. اما ممکن است صدها مورد دیگر توسط Google استفاده شود. خوشبختانه، ما مجبور نیستیم روی همه آنها کار کنیم و یا همه ی آن ها را بدانیم. تاثیر اکثر آنها در سئو بسیار کم است و اغلب به عنوان سیگنال های رتبه بندی از آنها به عنوان تساوی شکن استفاده می شود. در عوض ، در اینجا لیست مشخصی از عوامل رتبه بندی Google وجود دارد ، که هر یک از آنها می تواند تاثیر بسیار زیاید را روی رتبه بندی سایت شما بگذارد.

راهنمای سئو :

۱.بک لینک

با اینکه گوگل قصد دارد در آینده از دست بک لینک ها خلاص شو ، آنها همچنان یکی از مهمترین عامل رتبه بندی برای صفحات شما هستند. با این تفاوت که استفاده از استراتژی های جستجوگرها برای کلاه سیاه بسیار خطرناک است – لینک های شما باید از طریق وب سایت های دارای اقتدار بالا مشابه وب سایت های شما باشد.

منظور از سئو کلاه سیاه چیست؟ – چرا نباید از تکنیک های سئو کلاه سیاه بهره ببریم.

راه حل:

کارآمدترین راه برای افزایش مشخصات بک لینک ، الهام گرفتن ایده های بک لینک از رقبای خود است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که  SEO SpyGlass را راه اندازی کنید ، به بخش مقایسه دامنه> تقاطع لینک ها(Comparison > Link Intersection) بروید و تعدادی از رقبای برتر خود را اضافه کنید. این ابزار بک لینک های رقبا را تجزیه و تحلیل می کند و بک لینک های مورد نیاز شما را پیدا می کند – این ابزار وب سایت هایی که به رقبای شما لینک می شوند ، اما نه شما را برای شما پیدا میکند. این وب سایت ها اهداف اصلی شما برای دسترسی هستند.

۲.اشباع معنایی

محتوای سئو سایت شما باید مقدار مناسبی از کلمات کلیدی مرتبط ، موجودیت ها و تصاویر را با توجه به طول مطلب شامل شود. این محتواهای شما نباید فقط طولانی یا زیاد باشند. در گذشته موتورهای جستجو بیشتر به مقدار و یا طول مطالب شما اهمیت میدادند اما امروزه کیفیت و کارا بودن شما حائز اهمیت است.

راه حل:

اینکه بفهمید دقیقاً کدام کلمات کلیدی را باید استفاده کنید ، کجا آنها را قرار دهید و تعداد مورد نیاز آنها کمی چالش برانگیز است. بنابراین ، اگر می خواهید بدون دردسر به خواسته ی خود برسید، باید یک استراتژی خوب با توجه به رقابای خود ایجاد کنید. برای انجام این کار در Website Auditor، به Content Analysis> Content Editor بروید ، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید تا لیستی دقیق از دستورالعمل های نوشتن SEO را دریافت کنید. ابزار SEO Content Editor مقدار مناسب کلمات کلیدی اصلی و فرعی، محل قرارگیری آنها و طول پیشنهادی نسخه را به شما می گوید.

۳.تگ ها یا برچسب های HTML

برچسب های HTML به Google می گویند کدام تکه از نوشته های شما از بقیه مهم تر است. عنوان و برچسب توضیحات متا همان چیزی است که کاربران در نتایج جستجو مشاهده می کنند – آنها را مانند یک متن تبلیغاتی غنی از کلمات کلیدی بنویسید. برچسب های عنوان (H1-H6) نسخه شما را به بخش هایی تقسیم می کنند – همچنین باید حاوی کلمات کلیدی باشند و به سبک آموزنده نوشته شوند. سرانجام ، از متن alt برای توصیف تصاویر در موتورهای جستجو استفاده می شود و اگر می خواهید در نتایج جستجوی تصویر نشان داده شود ، باید این بخش را پر کنید.

 

راه حل:

اگر حواس تان به برچسب های HTML نبود ، پس احتمالاً صدها صفحه در وب سایت شما وجود دارد که به درستی برای جستجو بهینه نشده اند. یک روش کامل استفاده از حسابرس وب سایت و مرور صفحات شما به صورت عمده است. ابتدا به ساختار سایت> صفحات> در صفحه (Site Structure > Pages > On-page ) بروید و صفحات را بر اساس امتیاز بهینه سازی جستجو مرتب کنید. اگر هر صفحه ای را با امتیاز کم مشاهده کردید ، برای گزارش دقیق بر روی آنها کلیک کنید. این به شما دقیقاً می گوید که کدام برچسب های HTML به بهینه سازی نیاز دارند و چه مشکلی برای آنها وجود دارد.

۴.رفتار کاربران

در مورد اینکه آیا گوگل در واقع از معیارهای رفتاری برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند، عدم اطمینان زیادی در بین افراد شاغل در زمینه سئو وجود دارد. گوگل می گوید که اینطور نیست ، اما شواهد بسیار قانع کننده ای وجود دارد که ممکن است این شایعه حقیقت داشته باشد.

معیارهایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم نرخ کلیک (CTR) ، نرخ بازگشت، طول زمان ماندن و مدت زمان صرف شده است. برای بررسی عملکرد خود در معیارهای رفتار کاربر، میتوانید از ابزار زیر استفاده کنید.

حساب های  Google Analytics و  Google Search Console.

راه حل :

بهبود معیارهای رفتار کاربر ارتباط زیادی با ایجاد محتوای جذاب دارد. به عنوان مثال، CTR به داشتن یک قطعه جذاب در نتایج جستجو متکی است. در همین حال ، مدت زمان ماندن کاربران در صفحه ی شما به این بستگی دارد که طول محتوای شما چقدر است و به چه مقداری برای آنها جذابیت دارد. برای مشغول نگه داشتن کاربران ، حتماً محتوایی با کیفیت بالا و تعداد زیادی تصویر و پیوند داخلی تهیه کنید. هدف این است که ابتدا کاربران جدید جذب کرده و سپس آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

۵.داده های ساختاری

هزاران برچسب برای انتخاب وجود دارد، و آنها می توانند جزئیات زیادی در مورد محتوای شما را به Google بگویند. از داده های ساختاری می توان برای برچسب گذاری نویسندگان ، رتبه بندی ها، ویژگی های محصول، مکان ها و موارد دیگر استفاده کرد. استفاده درست از این داده ها میتواند نقش بی نظیری را در پیشرفت شما ایجاد کند.

راه حل:

اگر زیاد در این زمینه تخصص ندارید، بهتر است از Google’s Structured Data Markup Helper استفاده کنید. نوع علامت گذاری (مقاله ، مشاغل محلی و کالاهایی که به شدت توصیه می شود) را انتخاب کنید و پیوندی را به صفحه مورد نظر جهت ارتقا ارسال کنید. اکنون بیت های متن را برجسته کرده و برچسب های مربوطه را انتخاب کنید. پس از اتمام ، فایل HTML را ذخیره کرده و در وب سایت خود بارگذاری کنید.

مرحله اضافی – بررسی کنید آیا داده های ساخت یافته شما با کمک Google Rich Result Test واقعاً کار می کنند.

 

منبع راهنمای سئو : سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image