درآمد اینترنتی با نقدنویسی | کسب درآمد اینترنتی با نقدنویسی کتاب

کسب درآمد اینترنتی با نقدنویسی کتاب

درآمد اینترنتی با نقدنویسی : با سلام خدمت شما دوستان عزیزم، موضوع امروز ما ” کسب درآمد اینترنتی با نقد نویسی کتاب ” است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خیلی از نویسندگان ممکن است مشتاق باشند تا نقدی تخصصی و یا شاید حتی عمومی در خصوص کتاب خود داشته باشند، حتی بعضی سایت‌ها و یا نشریات موجود در حوزه‌ی نقد هم به مقالات نقادانه نیاز خواهند داشت.

بنابراین اگر دست به قلم خوبی دارید و اهل مطالعه‌ی کتاب هم هستید، نوشتن نقد برای کتاب‌های مختلف هم می‌تواند منبع درآمد خوبی برای شما باشد. و در صورتیکه کار خود را به خوبی انجام دهید قطعا مشتریان ثابتی هم پیدا خواهید کرد.شما می‌توانید از خریدار بخواهید که نسخه‌ی الکتریکی کتاب مورد نظرش را در اختیار شما قرار دهد و یک افزودنی هم برای مواقعی که خودتان باید کتاب را پیدا کنید، بسازید.

چگونه نقد کتاب بنویسیم؟

برای نوشتن نقد در مرحله اول می‌توانیم چند سوال اولیه طرح کنیم و هنگام خواندن کتاب به آن‌ها جواب بدهیم. سوال‌هایی مانند:

  • انگیزه‌ی نویسنده برای نوشتن کتاب چه بوده است؟
  • آیا نویسنده در طول کتاب به هدفی که داشته رسیده است؟
  • مطالب کتاب چقدر به هم مرتبط‌‌ اند؟
  • آیا کیفیت ظاهری کتاب راضی‌کننده است؟

در مرحله‌ دوم می‌توانیم سراغ نویسنده برویم. دادن اطلاعاتی از زندگی نویسنده و شرایط اجتماعی‌ای که در آن رشد کرده می‌تواند به خواننده کمک کند تا شناخت بهتری از کتاب داشته باشد. زمان چاپ کتاب هم برای درک کردن شرایط تاریخی زمان نوشته شدن کتاب می‌تواند مفید باشد. اگر کتاب ترجمه‌شده باشد، معمولا خواندن مقدمه‌ی مترجم کمک بسیاری برای به‌ دست آوردن این مطالب می‌کند.

در مرحله بعدی اگر کتاب قابل خلاصه‌کردن باشد، می‌توانیم خلاصه‌ای از آن را در اوایل متن خود بیاوریم. در حدی که خواننده متوجه شود بحث اصلی کتاب چه چیزی است. هرچه خلاصه‌تر بهتر. در ادامه می‌توانیم تفسیر کلی‌مان را از محتوا و موضوع کتاب بیاوریم. مثلا از اشتراک و اختلاف نظرهایمان با نظر نویسنده بگوییم.

دیگر مواردی که در نقد نویسی کتاب بهتر است بگوییم

برای نقد نویسی کتاب هم می‌توانیم محتوای کتاب را نقد کنیم و هم می‌توانیم به ظاهر کتاب توجه کنیم؛ که به آن نقد صوری می‌گویند.ظاهر و کیفیت کتاب برای بسیاری از مخاطبان کتاب مهم است. خوب است در نقدمان به شیوه‌ی ارجاع‌دهی و پانویس‌ها، انطباق عنوان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، ویرایش کتاب و … اشاره‌ای بکنیم.

تا این مرحله، نوشتن نقد برای کتاب‌هایی با موضوعات مختلف یکسان است. اما با توجه به اینکه کتاب موردنظر داستانی است یا علمی یا زندگی‌نامه یا تحقیق یا … باید به موارد جزئی‌تر و متفاوتی توجه کنیم.

در آخر حواسمان به کلمه‌ها باشد. کلمه‌ها تاثیر ناخودآگاه بر ذهنمان دارند.ساده بنویسیم. نه دوست نویسنده باشیم و نه دشمنش، بلکه محتوای کتاب را ملاک قرار دهیم و دیگران را در لذت خواندن یک کتاب خوب شریک کنیم.

 

منبع : کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image