پنج نکته کلیدی برای ایجاد طرح بازاریابی موفق

پنج نکته کلیدی برای ایجاد طرح بازاریابی موفق

ایجاد طرح بازاریابی موفق : اغلب شرکت ها، طرح بازاریابی مکتوبی در اختیار ندارند. در واقع بدون در اختیار داشتن طرح بازاریابی دقیق و منطقی، مسیر حرکتی ثابت و محکمی برای بازگشت سرمایه گذاری که در کسب و کار انجام داده اید، نخواهید داشت. یک طرح بازاریابی، از درک مخاطبان هدف و نفوذ شما در بازار تا ترفند های چگونگی دستیابی به بازار و ایجاد تمایز را در بر می گیرد. داشتن طرح بازاریابی به منظور بازگشت سرمایه در هر کسب و کاری، لازم و ضروری می باشد.
تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار

بسیاری از شرکت ها برای شکل دهی به طرح های خود از طریق تحقیقات و تجزیه و تحلیل بازاریابی با شکست مواجه می شوند. هدف شما از تحقیقات بازاریابی،‌ شناساندن شرکت خود و کسانی که باید مورد هدف شما قرار گیرند، می باشد. هر صاحب کسب و کاری می تواند از طریق منابع مختلف به بانک اطلاعات آنلاین دست یابد تا تحقیقات کاملی داشته باشد.
تقسیم بندی بازار خود را بشناسید

در مراحل آغاز طرح بازاریابی خود، شروع به تعریف بخش های مختلف بازار کنید. محصول و تصویر برند خود را مشخص کنید، محصول یا خدمات خود را قیمت گذاری کنید، کانال های توزیع را مشخص کرده و به خلق ایده های تبلیغاتی بپردازید. بخش های مختلف کسب و کار شما باید هم قابل اندازه گیری و هم متفاوت با سایر بخش های بازار باشد.

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

اگر هدف کسب و کار شما افزایش درآمد شما است، پس چه روش های بازاریابی قرار است این هدف را به سرانجام برساند؟ این شامل نقشه برداری عملی از اهداف کوتاه مدت و طولانی مدت از طریق پیش بینی هزینه ها، تحلیل سود و زیان سر به سر، و هر تغییر یا اصلاحی که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد، می شود. با تعیین نمودن اهداف، قادر به پیشبرد استراتژی های بازاریابی و طرح بازاریابی شرکت خود هستید تا به این اهداف دست یابید.
نکات ارزشی متمایز از دیگران

شرکت شما چه چیزی را ارائه می دهد که سایرین ارائه نمی دهند؟ چه ارزش هایی را برای کاربران خود فراهم می کنید؟ بخش های مختلف بازار خود را به یاد آورده و فکر کنید، نقاط تفاوت همیشه درمورد کارایی های فنی نیستند، بلکه جنبه هایی نظیر قیمت و ارزش نیز می توانند باشند.
استراتژری های بازاریابی خود را تعریف کنید

استراتژی ها نحوه ی ایجاد یک طرح بازاریابی موفق برای شرکت ها به شمار می روند. چه جایگاهی در برابر شرکت های رقیب برای شرکت خود در نظر دارید؟ برای به رسیدن به اهداف خودتان، چه بازارهای هدفی بهترین چشم انداز شما هستند؟ بدون ایجاد استراتژی بازاریابی دقیق، طرح بازاریابی شما به درستی اجرا نمی شود.

پنج نکته کلیدی نهایی: چطور برای شرکت خود یک برنامه بازاریابی موفق ایجاد کنیم:

– برای دستیابی به جایگاه شرکت خود و شناسایی مخاطبان خود در مورد بازار تحقیق و تحلیل انجام دهید.
– بخش های مختلف بازار را شناسایی کنید.
– اهداف عملی کوتاه مدت و بلند مدت مشخص کنید.
– شما حائز چه امتیازاتی هستید که رقبای شما از آنها برخوردار نمی باشند؟
– مشخص کنید که طرح بازاریابی شما چگونه با ایجاد استراتژی بازاریابی به سرانجام می رسد؟
نوشته محمدرضا گل آقائی
مصطفی پورمرتضوی | بازاریاب برتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image