اطلاعات بیشتر درباره الگوریتم گوگل

اطلاعات بیشتر درباره الگوریتم گوگل

نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل
الگوریتم گوگل : الگوریتمهای گوگل شامل پنگوئن،پاندا و مرغ مگس خوار برای کاربران اینترنتی و وبمستران ناشناخته هستند و بیشتر اطلاعاتی که بر روی اینترنت مطالعه میکنید براساس حدس و گمان و یا بررسی های دقیق متخصصین سئو تهیه شده اند. همچنان زوایای زیادی از الگوریتم های گوگل برای تعیین رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو ناشناخته مانده است. ماه گذشته مشخص شد که در حال حاضر خود گوگل بطور دقیق میداند که دلیل افت رتبه یک سایت در نتایج جستجو چیست و کدام یک از این الگوریتم ها موجب آن شده اند ولی این اطلاعات از طریق اکانت وبمستر تولز در اختیار مدیران سایت ها قرار نمیگیرد!
بنظر میرسد که رفته رفته گوگل قصد دارد اطلاعات بیشتری از عوامل موثر بر رتبه بندی سایت ها در اختیار کاربران خود قرار دهد و در همین راستا جان مولر در پاسخ به سوال یکی از کاربران در مورد الگوریتم گوگل گفته است:

سرعت ایندکس شدن صفحه های سایت نمیتواند دلیلی بر جایگاه خوب آنها در نتایج جستجو باشد. اگر مطالب شما بخوبی ایندکس میشوند ولی جایگاه مناسبی کسب نمیکنند به این معنی است که محتوای سایت شما مورد پسند الگوریتم نبوده و کیفیت لازم را ندارد.

بطور مشخص میتوان گفت که مولر در مورد الگوریتم پاندا و تصمیم گیری آن برای تعیین کیفیت محتوای سایت صحبت میکند و این نشان از آن دارد که گوگل دقیقا میداند که سایت شما توسط کدام الگوریتم جریمه شده است که البته به خود وبمستر اطلاعی داده نمیشود.
صحبت دوستانه با مخاطبین بازارایاب برتر
مقالات بازارایاب برتر در ابتدا با رویکرد آموزش اصول سئو و طراحی سایت کار خود را آغاز نمود و در ادامه با انتشار مقالاتی درباره اصول اولیه و آموزش تکنیک های مثبت سئو کار خود را ادامه داد. بعد از نزدیک به 100 مقاله آموزشی رویکرد مقالات به سوی اخبار سئو و اهمیت به کاربران سایت تبدیل شد. اگر شما از خوانندگان ثابت بلاگسیما باشید میدانید که اخیرا برخی مقالات جنبه نصیحت به خود گرفته اند! قصد ما از انتشار این گونه مطالب تنها یادآوری هدف اصلی راه اندازی یک سایت و روح احترام به کاربر می باشد. اخیرا جان مولر در پاسخ به یکی از کاربران فروم وبمستر جملاتی را نوشته است که برای بازنشر در اینجا مناسب دانستیم.

پیشنهاد شخصی من آن است که نگاه شما به راه اندازی سایت بصورت یک تجربه شخصی و آموزشی باشد، چیزی که در مورد آن تخصص و اطلاعات کافی دارید را پیدا کرده و برای آن سایت راه اندازی کنید. انتخاب یک موضوع خاص، متفاوت و مورد علاقه شما که فکر میکنید تا مدت زیادی میتواند برای شما جذابیت داشته باشد میتواند موجب موفقیت شما باشد. اگر در موضوع سایت خود واقعا تجربه و تخصص داشته باشید میتوانید محتوای مفیدی تولید کنید که در هیچ کجای اینترنت قابل دسترس نباشد. این گونه سایتها هم جذاب هستند و هم آینده روشنی خواهند داشت.

اجازه دهید کمی دقیق تر به گفته های مولر نگاه کنیم. چیزی که شما در مقالات میخوانید معمولا شامل تولید محتوای مفید و احترام به کاربر است ولی واقعا معیار تشخیص محتوای مفید از محتوای تکراری چیست؟ میزان دقت روبات های گوگل مورد نظر شما هستند یا توجه و نیاز مخاطبین سایت؟ شاید نیمی از سایت های ایرانی توسط افرادی مدیریت میشوند که بصورت شخصی و مستقل هزینه های آن را پرداخت میکنند و تمام مسیر را به تنهایی پیموده اند، حتی ممکن است شما یکی از این افراد باشید. اگر هستید حتما ادامه این مطلب را بخوانید.
استراتژی راه اندازی سایت
هدف اصلی ما از راه اندازی یک سایت چیست؟ یا بطور مثال هدف ما از راه اندازی یک سایت دانلود نرم افزار چیست؟ آیا من قصد دارم که دسترسی کاربران را به نرم افزارهای موجود راحت تر کرده و از این روش شرایط بهتری را برای آنها فراهم کنم یا بدنبال جذب بازدیدکننده و کسب درآمد از طریق تبلیغات هستم؟ و یا شاید این کار برای من صرفا یک سرگرمی بوده و شغل اصلی من چیز دیگری است. در هر صورت ایده راه اندازی یک سایت جامع دانلود به تنهایی و با سرمایه کم به یکی از بزرگترین و رایج ترین اشتباهات وبمستران ایرانی تبدیل شده و مهمترین دلیل آن هم موفقیت سایتهای بزرگی است که در این زمینه فعالیت میکنند. چرا؟ چون افراد با دیدن موفقیت این سایت ها به فکر راه اندازی سایتی مشابه و کپی کردن مطالب میافتند.
تجارت های نخ‌نما!
به نظر من سایت دانلود نرم افزار همیشه یک ایده بکر است به شرطی که رویکرد شما به آن متفاوت از دیگران باشد و هویت مستقلی برای خود ایجاد کنید. برای اینکار شما باید در قدم اول توانایی های خود را بسنجید و علایق اصلی خود را شناسایی کنید. مهم نیست که علایق شما در چه زمینه ای باشد و تا چه اندازه مخاطب در جامعه دارد، مهم این است که شما به این کار علاقه دارید و مهمترین عامل در ادامه مسیر، دلسرد نشدن و رسیدن به موفقیت همین علاقه و تخصص است.
چند روز پیش دوستی با بازاریاب برتر تماس گرفت که در شهر محل سکونت خود یک آتلیه عکاسی داشت ولی یک سایت دانلود نرم افزار راه اندازی کرده بود، بعد از نزدیک به 10 ماه اداره این سایت و ارسال روزانه مطالب، کمتر از 30 بازدید روزانه از گوگل داشت! مطمئن هستم که اگر این دوست عزیز طی 10 ماه گذشته تکنیک های فتوشاپ یا عکاسی را در قالب مقالاتی کوتاه منتشر کرده بود نتیجه به مراتب بهتری مشاهده میکرد و شاید موجب میشد که از سراسر ایران سفارش های طراحی با فتوشاپ نیز دریافت کند.
در این مورد میتوان صحبت ها و مثال های زیادی مطرح کرد که البته موجب طولاتی شدن مقاله و سر رفتن حوصله خوانندگان خواهد شد. پس پیشنهاد میدهم که ادامه این بحث در بخش نظرات و با همفکری شما دوستان انجام گیرد.

بنظر شما موضوع سایت خود را چگونه انتخاب کنیم و اگر امروز قصد داشتید یک سایت جدید راه اندازی کنید در چه زمینه ای فعالیت میکردید؟
مدرس و مشاور فن بیان، بازاریابی و فروش |مصطفی پورمرتضوی|بازاریاب برتر
منبع : وب سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image