سیزده گام برای ارسال ایمیل های موثر

سیزده گام برای ارسال ایمیل های موثر

ارسال ایمیل موثر : سه چیز وجود دارد که یک کارآفرین را مضطرب می‌کند؛ یک: مدیریت جریان نقدی، دو: پیدا کردن شرکای مناسب/ استخدام اعضای تیم صحیح، سه: فشار دادن دکمه ارسال در یک کمپین ایمیل.
در ظاهر ایمیل ساده به نظر می‌رسد، حداقل به خاطر این‌که مردم خودشان خواسته‌اند که پیام‌های شما را دریافت کنند(شما از یک لیست ایمیل opt-in استفاده می‌کنید درست است؟ ) که این یک مزیت است و شما باید از فرصتی که در اختیار شما قرار داده شده و امتیازی که دارید استفاده کنید.

اما در نظر داشته باشید که ایمیل یک ماشین روب گلدبرگ در بازاریابی آنلاین است. در این‌جا فهرستی وجود دارد تا مطمئن شوید که ایمیل شما موثر خواهد بود.

1) صرف زمان زیاد بر روی خط موضوع (سابجکت ایمیل)

خط موضوع همانند عنوان یک پست وبلاگ بسیار مهم است، آن باید کاملا واضح و ارزشمند باشد. از عنوان‌های تکراری و خسته‌کننده استفاده نکنید. کلید مطالب خوب شما در خط موضوع است، به اندازه کافی آن را خاص و مرتبط انتخاب کنید.

2) کوتاه نگه داشتن خط موضوع

خطوط موضوع باید شامل 6 تا 10 کلمه باشند. همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا در تعداد کلمات کمتر جملات قدرت‌مندی را بیان کنیم.

3) آن را متناسب گوشی‌های هوشمند طراحی کنید

هر چیزی را که می‌خواهید ایمیل کنید باید به طراحی ریسپانسیو تکیه کنید.

4) استفاده از عناوین فرعی

هفت تا ده کلمه در پنجره پیش‌نمایش یک ایمیل به احتمال زیاد اولین چیزهایی هستند که دریافت کننده خواهد دید. این فضا را هدر ندهید! این مکان مانند متاتگ شرح نتایج موتورهای جستجو است و از این مکان برای حمایت از خط موضوع خود استفاده کنید.

5) یک شخص واقعی باشید

ارسال باید با دیدگاه فرد به فرد باشد. حتی اگر ایمیل از طرف شرکت شما باشد باید محتوا به گونه‌ای باشد که فرد احساس کند با یک فرد واقعی (انسان) در حال تعامل است. با زبان طبیعی و به صورت اول شخص(با استفاده از “من” و “ما” و گفتن “شما” به گیرنده) صحبت کنید.

6) فراخوان‌های مشخص و خاص ارائه کنید.

فراخوان به معنی درخواست از کاربر برای انجام یک کار خاص است. اغلب فراخوان‌ها معمولا نتیجه نمی‌گیرند. فراخوان‌های شما باید به گونه‌ای باشد که بر روی خواننده اثر بگذارد و به او انگیزه عمل بدهد.

7) از تصاویر قانع‌کننده استفاده کنید

یک تصویر خوب بر روی خواننده به اندازه هزار کلمه اثرگذار خواهد بود، اما در انتخاب تصویر باید بسیار دقت کنید. از تصویرهای تکراری، خسته‌کننده و غیرشخصی استفاده نکنید.

8) و یا از تصاویر متحرک یا ویدئوهای کوتاه استفاده کنید

اگر یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد، تصاویر متحرک و یا فیلم‌ها بیشتر از آن ارزشمند هستند. شما می‌توانید یک انیمیشن GIF ایجاد کنید و آن را در ایمیل جاسازی کرده و به طور مستقیم ارسال کنید و یا می‌توانید و یا در صفحه فرود خود ویدئویی قرار دهید و در ایمیل به آن لینک دهید.

9) یک ضمیمه لحاظ کنید

یک یادداشت الحاقی در آخر ایمیل پس از متن اصلی ایمیل می‌تواند یک پیشنهاد را تصریح کند، یک احساس فوریتی ایجاد کند و یا یک امتیاز اضافه کند. وجود فراخوان‌ها در ضمیمه در اغلب مواقع بسیار مفید عمل می‌کند.

10) تلاش برای گرفتن بازخورد و مکانیزم‌های روبه‌جلو

یک راه به مشترکان خود برای به اشتراک گذاشتن ایمیل و یا فرستادن آن به دوستان‌شان، دادن نظر در وبلاگ و یا دادن یک پاسخ ساده بدهید.

11) یک درجه‌بندی برای ایمیل خود در نظر بگیرید تا مطمئن شوید در سطح مخاطبان‌تان صحبت می‌کنید.

برخی از ارائه‌دهندگان ایمیل یک درجه‌بندی و یا یک گزینه در نظر می‌گیرند تا سطح نوشته و این‌که چه تعداد جملات مجهول در آن وجود دارد را پیدا کنند. شما می‌توانید برای این کار از سرویس Readability Test Tool(read-able.com) استفاده کنید.

12) بررسی لینک‌های خود

روی لینک‌هایی که قرار داده‌اید کلیک کنید تا مطمئن شوید آن‌ها به درستی کار می‌کنند و آدرس آن‌ها را درست وارد کرده‌اید.

13)قبل از این‌که ایمیل را ارسال کنید، یک نسخه از آن را برای خودتان ارسال کنید.

این کار باید یکی از مراحل پروسه ایمیل شما باشد. این کار را انجام دهید تا غلط‌های املایی و اشتباهات غیرعمدی را به حداقل برسانید. در هر کاری که انجام می‌دهید باید از کار خود اطمینان داشته باشید.

نوشته ارسال ایمیل موثر : رها صابری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image