ابزار آنالیز وب سایت جدید و رایگان مایکروسافت (خبر)

ابزار آنالیز وب سایت جدید و رایگان مایکروسافت

ابزار رایگان آنالیز وب ماکروسافت : خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت برای وب سایت جدید خود ابزار آنالیز را معرفی می کند . برای آشنایی با ابزار آنالیز مایکروسافت همراه ما باشید.

مایکروسافت یک ابزار آنالیز یا تجزیه و تحلیل رایگان را اعلام می کند که دقیقاً نشان می دهد کاربران در سایت شما چه کاری انجام می دهند، در حالی که به حریم خصوصی خود احترام می گذارند.

 

ابزار رایگان آنالیز وب ماکروسافت :

مایکروسافت یک ابزار رایگان آنالیز کننده رفتار کاربر سازگار با GDPR را اعلام کرد. ابزارهای تجزیه و تحلیل و آنالیز به ناشران کمک می کند تا نحوه بازدید کنندگان سایت از یک سایت را بفهمند و زمینه های بهبود را شناسایی کنند ، از جمله گزارش در مورد معیار “تغییر کلیک ها” را شناسایی می کنند.

آنالیزهایی که باعث کاهش سرعت وب سایت ها نمی شوند

Microsoft Clarity ابزاری برای آنالیز یا تجزیه و تحلیل رایگان است که بینش نحوه تعامل کاربران با یک سایت را ارائه می دهد. معیارهای تعامل ، داده های عملکرد وب سایت و اطلاعات اشکال زدایی ، ایده ای در مورد بهبود صفحات وب می دهد.

به طرز شگفت انگیزی ، هیچ محدودیت ترافیکی وجود ندارد. حتی سایتی که روزانه یک میلیون بازدید کننده دارد می تواند از آن استفاده کند. علاوه بر این ، گفته می شود که به منظور کاهش سرعت سایت ، بهینه سازی شده است.

مایکروسافت:

“Clarity به گونه ای طراحی شده است که تأثیر بسیار کمی در زمان بارگذاری صفحه دارد ، بنابراین شما می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که به سایت شما می روند منتظر بارگیری یا لود شدن صفحات نخواهند بود.

علاوه بر این ، ما هیچ محدودیتی در ترافیک شما قرار نمی دهیم ، بنابراین چه ۱۰ بازدید کننده در روز داشته باشید یا ۱،۰۰۰،۰۰۰ بازدید کننده ، Clarity قادر خواهد بود بدون هزینه اضافی برای شما ترافیک را کنترل کند. “

آنالیزها با ویژگی های حریم خصوصی

Clarity همچنین به حریم خصوصی متمرکز است ، که به ناشران کمک می کند بدون نقض حریم خصوصی بازدید کنندگان سایت خود ، داده های قابل دستیابی را بدست آورند.

طبق گفته مایکروسافت:

“ما با GDPR به عنوان یک کنترل کننده داده برای بازدیدکنندگان سایت خود و پردازنده اطلاعات جمع آوری شده توسط اسکریپت Clarity ،برای سایت شما سازگار هستیم.”

ویژگی های اصلی Microsoft Clarity

ابزار آنالیز Clarity در سه ویژگی سطح بالا دسته بندی می شود:

  • پخش دوره ها
  • نقشه های حرارتی(Heatmaps)
  • داشبورد های Insights(قابل مشاهده)

پخش دوره ها

صفحه بازپخش دوره ها به ناشران اجازه می دهد بازدید از صفحه بازدیدکنندگان سایت را دوباره مشاهده کنند ، تا ببینند مکان نما آنها کجا کلیک کرده ، در کجا پیمایش کرده و مکث کرده و هر کلیک بعدی که روی صفحات دیگر کرده اند.

بخش میانی آن پنل جایی است که جدول زمانی دوره ها نشان داده می شود ، فیلمی از صفحه وب بازدید شده و عناصر صفحه در جایی که تعاملی رخ داده نشان داده می شود.

اسکرین شات از جدول زمانی دوره کاربر

 

جدول زمانی دوره ، که در اسکرین شات بالا نشان داده شده است ، مانند فیلمی از تعامل کاربر با یک صفحه است. حرکات مکان نما نشان داده می شود.

پنل دوره در سمت چپ به ناشری اجازه می دهد تا داده ها را برای جدا کردن طیف گسترده ای از انواع داده ها فیلتر کند.

اسکرین شات از داشبورد های در حال ضبط کردن

دوره های منفردی که در کادرها مشاهده می شوند را می توان انتخاب و مشاهده کرد. علاوه بر این ، می توان با کلیک بر روی دکمه فیلترها در بالا ، مقدار زیادی از انواع داده مانند دستگاه کاربر و غیره را انتخاب کرد.

با کلیک بر روی دکمه فیلترها ، یک صفحه وب کامل از فیلترها ایجاد می شود. برای صرفه جویی در فضا و ایجاد یک نمای نزدیک ، صفحه فیلترها به نصف ، یک سمت چپ و یک سمت راست برش داده شده است.

اسکرین شات در سمت چپ و راست فیلترها

Clarity Heat Map

heatmap یک ویژگی تجزیه و تحلیل است که نشان می دهد بازدید کننده سایت کجا کلیک کرده است. استفاده از آن مفید است زیرا نشان می دهد روی چه عناصر صفحه کلیک می شود و می تواند نشان دهد که کاربران در چه صفحه ای قرار دارند و دلیل آن را نشان می دهد.

به عنوان مثال ، اگر اکثر کلیک ها در نزدیکی بالای صفحه و سپس پایین صفحه اتفاق بیفتد ، این بدان معناست که افراد ضمانت می دهند و به دلیل heatmap می توانید بفهمید که چرا برخی از آنها صفحه را ترک می کنند. کلیک های نزدیک به انتهای مقاله به معنای خواننده ای است که بسیار سرگرم شده.

Clarity’s heatmap در آینده نزدیک از گزینه ای برای پیمایش معیارها برخوردار خواهد شد.

پیمایش یا اسکرول کردن به ویژه برای تلفن همراه مهم است زیرا می تواند به شما در درک تعامل در ابعادی شبیه زمان توقف اما بدون عنصر زمان کمک کند.

کلوزآپ اسکرین شات از داشبورد Heatmap

 

Dashboard Insights

Dashboard Insightsنمای کلی از عملکرد و معیارهای رفتار کاربر را ارائه می دهد.

مایکروسافت آنرا اینگونه توصیف می کند:

“ما داشبوردی از معیارهای جمع بندی را ارائه می دهیم تا به شما کمک کند درک کلی از ترافیک سایت خود را بدست آورید. با یک نگاه خواهید دید که چه تعداد کاربر بر روی لینک های موجود کلیک می کنند و یا چند نفر در جستجوی چیزی که به راحتی نمی توانند پیدا کنند ، یک صفحه را به بالا و پایین اسکرول و پیمایش می کنند.

همچنین می توانید مواردی مانند اینکه چند خطای همزمان JavaScript در کلاینت های شما اتفاق می افتد یا مدت زمانی که کاربر به طور متوسط ​​در مرور سایت شما صرف می کند ، مشاهده کنید. “

همچنین فیلترهایی وجود دارد که به بزرگنمایی داده های خاص کمک می کند.

اسکرین شات از داشبورد Insights

 

کلوز آپ داشبورد Insights

Microsoft Clarity Analytics

Clarity به سرعت ثابت مایکروسافت در انتشار ابزارهای مفید برای انتشار کردن و جامعه سئو ادامه می دهد. این طراحی شده است که هم قدرتمند باشد و هم استفاده از آن آسان باشد.

اگر نسخه آزمایشی Clarity را امتحان کنید هیچ وقت احساس نمی کنید که دچار سردرگمی برای جایی که باید درآن کلیک کنید هستید،زیرا این واقعاً شهودی است.

بهترین ابزار های آنالیز شبکه های اجتماعی (ابزار های رایگان و پولی)

 

منبع ابزار رایگان آنالیز وب ماکروسافت :

سایت کلاته 

https://learn.g2.com

https://www.searchenginejournal.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image