یکه تازی این روزهای اینستاگرام و فرصتی برای بازاریابی

یکه تازی این روزهای اینستاگرام و فرصتی برای بازاریابی

این روزها اینستاگرام محبوبیت خاصی در بین جوانان پیدا کرده و فیس بوک دیگر آن محبوبیت قبلی را ندارد. این محبوبیت اینستاگرام می تواند ابزاری مفید برای برندها باشد تا بتوانند محصولات خود را معرفی کنند و حتی به فروش برسانند.

اما اولین گام پس از طراحی یک پروفایل خوب افزایش دنبال کننده ها یا همان فالوور هاست. در این نوشته راه های افزایش فالوور های ایسنتاگرام را با هم مرور می کنیم.
1)حساب کاربری خود را به شبکه های اجتماعی دیگر متصل کنید
در صورتی که در شبکه های اجتماعی دیگر هم عضو هستید می توانید حساب اینستاگرام خود را به آنها متصل کنید و هر موقع که یک عکس را آپلود می کنید همزمان بر روی شبکه های اجتماعی دیگر نیز نمایش داده شود تا مخاطبان بیشتری را مورد هدف قرار دهید. برای این منظور می توانید از تنظیمات خود اینستاگرام استفاده کنید. برای استفاده از امکانات بیشتر و متصل کردن شبکه های اجتماعی مختلف افزونه ها و برنامه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. Hootsuit و buffer دو مورد از این برنامه ها هستند.
2) از مشتریانتان استفاده کنید
وقتی شخصی از شما خرید می کند از اون بخواهید تا از خود به همراه محصول خریداری شده یک عکس تهیه کند و برایتان بفرستد تا آن را در اینستاگرام آپلود کنید. این کار حس خوبی به خود آن شخص می دهد و از طرفی باعث ایجاد اطمینان بیشتری در بقیه افراد می شود و در صورتی خود آن فرد عکس را در حساب خود منتشر کند باعث می شود دوستان او نیز به سمت شما جذب شوند.
3) از پشت صحنه عکس بگیرید
اینکه اعضای صفحه اینستاگرام شما بدانند که واقعا چه کسی اداره کننده آن است ایجاد حس اطمینان می کند بنابراین سعی کنید یک عکس با چهره خندان از خودتان تهیه کنید و در یک مناسبت خاص آن را آپلود کنید. مثلا در سالروز یک سالگی فروشگاه تان و یا به مناسبت 5000 تایی شدن اعضای صفحه اینستاگرام. البته در آپلود عکس از خودتان زیاده روی نکنید و فقط چند عکس محدود کافی است.

4)منظم باشید

زمان بندی در ارسال عکس ها خیلی مهم است. هرگز چند عکس پشت سر هم آپلود نکنید چرا که این کار باعث می شود بسیاری از افراد احساس بدی پیدا کنند و احتمال اینکه شما را آنفالو کنند وجود خواهد داشت. در اینستاگرام هر عکس حدود 4 ساعت عمر دارد و بعد از 4 ساعت احتمال اینکه یک کاربر عکس محصول شما را در بین عکس های بیشمار دیگر ببیند بسیار کم می شود بنابراین ارسال عکس ها را در بازه های 4 الی 6 ساعته انجام دهید و این کار را به صورت منظم انجام دهید تا کاربران شما را فراموش نکنند. طبق تجربه بهترین زمان برای آپلود عکس صبح ها و همچنین عصرها و آخر شب ها بین ساعت 10 الی 11 است.

5) کاربرانتان را تحریک کنید

فالوور ها بهترین تبلیغ کننده شما هستند در صورتی که بتوانید به هر نحوی آنها را تشویق به تبلیغ بکنید به نفع شما کار کنند، برای این کار یکی از بهترین کارها برگزاری مسابقه یا CONTEST است . یک مسابقه اینستاگرامی معمولا طوری طراحی می شود که کاربران را تشویق به اشتراک عکس از محصولات یا محیط یک فروشگاه می کند. برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران هستید می توانید یک مسابقه طراحی کنید و از مشتریانتان که به صورت حضوری برای صرف غذا مراجعه می کنند دعوت کنید تا از غذای سفارشی خود عکس بگیرند و با هشتگ مخصوصی که شما تعیین کرده اید آپلود کنند، پس از آن می توانید معیارهایی مثل تعداد لایک بیشتر را برای انتخاب برنده تعیین کنید، با این کار تعداد فالوور های بیشتری جذب خواهید کرد و از طرفی یک شور و نشاط هم بین مشتریانتان ایجاد می شود.
یک راه دیگر برای استفاده از کاربران پیشنها برای تگ کردن دوستانشان است، برای این کار هم یک جایزه تعیین کنید و برای کسی که بیشترین تعداد دوستانش را تگ کند جایزه بدهید.

6)از امکان ارسال خصوصی تصاویر استفاده کنید.

یکی از امکاناتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد ارسال تصاویر یه یک شخص خاص به صورت خصوصی است. این امکان به شما اجازه میدهد تا با مشتریان خاص خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنید و محصولات جدید خود را قبل از نمایش عمومی برای افراد خاصی بفرستید و یا اگر محصولی را فروخته اید عکس محصول بسته بندی شده و آماده ارسال را برای خریدار بفرستید تا در جریان لحظه به لحظه خرید خود قرار بگیرد.

7) افراد مهم را فالوو کنید

یکی از راه هایی که افراد پیج شما را فالوو کنند این است که شما آنها را فالوو کنید، طبق یک تجربه به از هر دو نفری که شما فالوو می کنید یک نفر شما را فالوو خواهد کرد، هر چند این کار زمان بر است ولی می توانید از این روش برای جذب افراد مهمی که میشناسید استفاده کنید. مثلا اگر کسی را میشناسید که می دانید به محصولات شما علاقه دارد حتما او را فالوو کنید.

8)برای جذب فالوور پول خرج کنید

بسیاری از پیج هایی که تعداد فالوور های زیادی دارند در ازای دریافت مبلغ مشخصی حاضر می شوند شما را تبلیغ کنند، این روش به سرعت تعداد زیادی فالوور برای شما جذب می کند و روش بسیار خوبی است. بعضی پیج ها نیز در ازای دریافت پول بیشتری به صورت تضمینی تعداد چند هزار فالوور برایتان جذب می کنند.
علاوه بر این ها سایت های زیادی نیز وجود دارند که فالوور را می فروشند و پکیج های مختلفی نیز ارائه می کنند، در مورد ماهیت کار اینگونه سایت ها شبهات زیادی وجود دارد و استفاده از آنها را منوط به تشخیص خودتان می دانم.
نوشته محمد خاهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image