یوتیوب و داستانهایی از موفقیت
یوتیوب و داستانهایی از موفقیت
یوتیوب و داستانهایی از موفقیت : در مورد نقش مهم ویدئو در بازاریابی بارها نوشتهایم و آمارها حاکی از مهم بودن ویدئو دارند.
اما همیشه دیدن نمونههای واقعی، شناخت و تأثیر بیشتری نسبت به یک موضوع را موجب میشود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم نمونههای واقعی را شاهد بیاوریم تا دید بهتری در مورد نحوه استفاده از ویدئو پیدا کنید
ولی قبل از آن بهتر است در مورد نحوه استفاده از یوتیوب کمی توضیح دهیم.
یوتیوب علاوه بر اینکه امکان نمایش رایگان ویدئوها را فراهم کرده است امکانات تبلیغاتی زیادی هم فراهم کرده است که همین ویدئوها را بتوان بیشتر نمایش داد.
یوتیوب چهار نوع روش تبلیغاتی دارد.
روش اول بانام TrueView in search شناخته میشود که تبلیغ ویدئوی شما در هنگام جستجوی در اول لیست نشان داده میشود.
نوع دوم TrueView in Display نام دارد که تبلیغ ویدئو را در سمت راست یک ویدئوی در حال پخش نمایش داده میشود
نوع سوم که TrueView in Stream نام دارد و قبل از پخش شدن یک ویدئو به مدت 5 ثانیه تبلیغ پخش میشود و کاربر با کلیک روی آن میتواند ادامه آن را ببیند و یا تبلیغ را رد کند
نوع چهارم که TrueView in-slate دارد مربوط به موقعی است که قبل یا بعد از شروع تماشای یک ویدئو سه یا چهار ویدئو در صفحهنمایش داده میشود و فرد میتواند از بین آنها یکی را برای تماشا انتخاب کند.
همه این روشها هزینههای مختص خود رادارند که بر اساس میزان درگیری که در مخاطب ایجاد میشود محاسبه میشود و از امکانات مختلفی مانند ردگیری مخاطب از طریق کوکیها برای اجرای بازاریابی مجدد نیز میتوان استفاده کرد.
ضد خش را هم میشود از طریق ویدئو فروخت
شاید باورتان نشود ولی چیز خیلی سادهای مثل ضد خش را هم میتوان با استفاده از یوتیوب فروخت. البته نه از خود یوتیوب ولی یوتیوب بهعنوان یک ابزار میتواند باعث ایجاد ترافیک بهطرف فروشگاه اصلی شود
ZAGG نام یک شرکت تولیدکننده ضد خش برای دستگاههای مختلف مثل موبایل و تبلت است. این شرکت از طریق راهاندازی یک کانال در یوتیوب اندازی کرده و به نمایش محصولات خود و نحوه نصب آن را بر روی انواع دستگاهها پرداخته است و از روشهای مختلف تبلیغاتی یوتیوب استفاده کرده است. با ارسال 100 ویدئو در سال شرکت zagg توانسته 65-75 درصد نرخ گفتگو در مورد محصولات خود را افزایش دهد و مجموعا 13 میلیون بازدید از محصولات خود داشته باشد.
Undercover Tourist و بازاریابی برای شهربازیها
Undercover Tourist در اصل یک وبسایت است که بلیت چند شهربازی بزرگ ازجمله پارک بزرگ دیزنی و چند پارک دیگر ایالات فلوریدا را با تخفیف میفروشد. ایده اصلی این سایت از یک اتفاق ناشی شده است.
Ian Ford پدری بوده که از بهصورت تفریحی از شهربازی فیلمبرداری میکرده تا خاطرات پسرش را ثبت کند وی این ویدئوها را در محیط یوتیوب منتشر میکرده و پس از مدتی با استقبال دیگر والدین مواجه شده و همین مورد استقبال قرار گرفتن باعث شد که ایده شکلگیری بازاریابی ویدئوی برای شهربازیها شکل بگیرد.
شهربازیها مکانهایی گران هستند و اگر زمانبندی دقیقی برای وقتگذرانی در آنها صورت نگیرد هزینه زیادی به والدین تحمیل میکند
درواقع در این سایت با ارائه راهنماییها و توصیههایی برای صرفهجویی به والدین در شهربازی شروع به فعالیت کرده و با همکاری شهربازیها بلیت آنها را با تخفیف به فروش میرساند.
ویدئوهای این سایت در یوتیوب حدود 30 میلیون بار دیدهشده و روزانه حدود 30 هزار بازدیدکننده دارد و درواقع میتوان گفت که ویدئو اصلیترین ابزار این وبسایت است.
یوتیوب و داستانهایی از موفقیت
در مورد نقش مهم ویدئو در بازاریابی بارها نوشتهایم و آمارها حاکی از مهم بودن ویدئو دارند. اینجا میتوانید مطالب گذشته ما را بخوانید.
اما همیشه دیدن نمونههای واقعی، شناخت و تأثیر بیشتری نسبت به یک موضوع را موجب میشود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم نمونههای واقعی را شاهد بیاوریم تا دید بهتری در مورد نحوه استفاده از ویدئو پیدا کنید
ولی قبل از آن بهتر است در مورد نحوه استفاده از یوتیوب کمی توضیح دهیم.
یوتیوب علاوه بر اینکه امکان نمایش رایگان ویدئوها را فراهم کرده است امکانات تبلیغاتی زیادی هم فراهم کرده است که همین ویدئوها را بتوان بیشتر نمایش داد.
یوتیوب چهار نوع روش تبلیغاتی دارد.
روش اول بانام TrueView in search شناخته میشود که تبلیغ ویدئوی شما در هنگام جستجوی در اول لیست نشان داده میشود.
یوتیوب
نوع دوم TrueView in Display نام دارد که تبلیغ ویدئو را در سمت راست یک ویدئوی در حال پخش نمایش داده میشود
ئذتئد
نوع سوم که TrueView in Stream نام دارد و قبل از پخش شدن یک ویدئو به مدت 5 ثانیه تبلیغ پخش میشود و کاربر با کلیک روی آن میتواند ادامه آن را ببیند و یا تبلیغ را رد کند
تترذد
نوع چهارم که TrueView in-slate دارد مربوط به موقعی است که قبل یا بعد از شروع تماشای یک ویدئو سه یا چهار ویدئو در صفحهنمایش داده میشود و فرد میتواند از بین آنها یکی را برای تماشا انتخاب کند.
1385245472_social_8
همه این روشها هزینههای مختص خود رادارند که بر اساس میزان درگیری که در مخاطب ایجاد میشود محاسبه میشود و از امکانات مختلفی مانند ردگیری مخاطب از طریق کوکیها برای اجرای بازاریابی مجدد نیز میتوان استفاده کرد.
ضد خش را هم میشود از طریق ویدئو فروخت
شاید باورتان نشود ولی چیز خیلی سادهای مثل ضد خش را هم میتوان با استفاده از یوتیوب فروخت. البته نه از خود یوتیوب ولی یوتیوب بهعنوان یک ابزار میتواند باعث ایجاد ترافیک بهطرف فروشگاه اصلی شود
ZAGG نام یک شرکت تولیدکننده ضد خش برای دستگاههای مختلف مثل موبایل و تبلت است. این شرکت از طریق راهاندازی یک کانال در یوتیوب اندازی کرده و به نمایش محصولات خود و نحوه نصب آن را بر روی انواع دستگاهها پرداخته است و از روشهای مختلف تبلیغاتی یوتیوب استفاده کرده است. با ارسال 100 ویدئو در سال شرکت zagg توانسته 65-75 درصد نرخ گفتگو در مورد محصولات خود را افزایش دهد و مجموعا 13 میلیون بازدید از محصولات خود داشته باشد.
Undercover Tourist و بازاریابی برای شهربازیها
Undercover Tourist در اصل یک وبسایت است که بلیت چند شهربازی بزرگ ازجمله پارک بزرگ دیزنی و چند پارک دیگر ایالات فلوریدا را با تخفیف میفروشد. ایده اصلی این سایت از یک اتفاق ناشی شده است.
Ian Ford پدری بوده که از بهصورت تفریحی از شهربازی فیلمبرداری میکرده تا خاطرات پسرش را ثبت کند وی این ویدئوها را در محیط یوتیوب منتشر میکرده و پس از مدتی با استقبال دیگر والدین مواجه شده و همین مورد استقبال قرار گرفتن باعث شد که ایده شکلگیری بازاریابی ویدئوی برای شهربازیها شکل بگیرد.
شهربازیها مکانهایی گران هستند و اگر زمانبندی دقیقی برای وقتگذرانی در آنها صورت نگیرد هزینه زیادی به والدین تحمیل میکند
درواقع در این سایت با ارائه راهنماییها و توصیههایی برای صرفهجویی به والدین در شهربازی شروع به فعالیت کرده و با همکاری شهربازیها بلیت آنها را با تخفیف به فروش میرساند.
ویدئوهای این سایت در یوتیوب حدود 30 میلیون بار دیدهشده و روزانه حدود 30 هزار بازدیدکننده دارد و درواقع میتوان گفت که ویدئو اصلیترین ابزار این وبسایت است.
از راه بافندگی هم میشود درآمد خوبی داشت
Staci Perryیک زن میانسال است که مهارت خوبی در بافندگی با قلاب دارد ولی این مهارت خود را با استفاده از یوتیوب تبدیل به یک کسبوکار جهانی کرده است و بهصورت هفتگی ویدئوهایی را در مورد روشهای مختلف بافندگی و بافتن انواع مختلف لباسها آپلود میکند. این خانم علاوه بر فروش دستبافت های خود، از راه فروش الگوهای تکمیلی برای آموزشهای ویدئویی خود هم درآمد خوبی به دست میآورد.
یوتیوب و داستانهایی از موفقیت
در مورد نقش مهم ویدئو در بازاریابی بارها نوشتهایم و آمارها حاکی از مهم بودن ویدئو دارند. اینجا میتوانید مطالب گذشته ما را بخوانید.
اما همیشه دیدن نمونههای واقعی، شناخت و تأثیر بیشتری نسبت به یک موضوع را موجب میشود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم نمونههای واقعی را شاهد بیاوریم تا دید بهتری در مورد نحوه استفاده از ویدئو پیدا کنید
ولی قبل از آن بهتر است در مورد نحوه استفاده از یوتیوب کمی توضیح دهیم.
یوتیوب علاوه بر اینکه امکان نمایش رایگان ویدئوها را فراهم کرده است امکانات تبلیغاتی زیادی هم فراهم کرده است که همین ویدئوها را بتوان بیشتر نمایش داد.
یوتیوب چهار نوع روش تبلیغاتی دارد.
روش اول بانام TrueView in search شناخته میشود که تبلیغ ویدئوی شما در هنگام جستجوی در اول لیست نشان داده میشود.
یوتیوب
نوع دوم TrueView in Display نام دارد که تبلیغ ویدئو را در سمت راست یک ویدئوی در حال پخش نمایش داده میشود
ئذتئد
نوع سوم که TrueView in Stream نام دارد و قبل از پخش شدن یک ویدئو به مدت 5 ثانیه تبلیغ پخش میشود و کاربر با کلیک روی آن میتواند ادامه آن را ببیند و یا تبلیغ را رد کند
تترذد
نوع چهارم که TrueView in-slate دارد مربوط به موقعی است که قبل یا بعد از شروع تماشای یک ویدئو سه یا چهار ویدئو در صفحهنمایش داده میشود و فرد میتواند از بین آنها یکی را برای تماشا انتخاب کند.
1385245472_social_8
همه این روشها هزینههای مختص خود رادارند که بر اساس میزان درگیری که در مخاطب ایجاد میشود محاسبه میشود و از امکانات مختلفی مانند ردگیری مخاطب از طریق کوکیها برای اجرای بازاریابی مجدد نیز میتوان استفاده کرد.
ضد خش را هم میشود از طریق ویدئو فروخت
شاید باورتان نشود ولی چیز خیلی سادهای مثل ضد خش را هم میتوان با استفاده از یوتیوب فروخت. البته نه از خود یوتیوب ولی یوتیوب بهعنوان یک ابزار میتواند باعث ایجاد ترافیک بهطرف فروشگاه اصلی شود
ZAGG نام یک شرکت تولیدکننده ضد خش برای دستگاههای مختلف مثل موبایل و تبلت است. این شرکت از طریق راهاندازی یک کانال در یوتیوب اندازی کرده و به نمایش محصولات خود و نحوه نصب آن را بر روی انواع دستگاهها پرداخته است و از روشهای مختلف تبلیغاتی یوتیوب استفاده کرده است. با ارسال 100 ویدئو در سال شرکت zagg توانسته 65-75 درصد نرخ گفتگو در مورد محصولات خود را افزایش دهد و مجموعا 13 میلیون بازدید از محصولات خود داشته باشد.
Undercover Tourist و بازاریابی برای شهربازیها
Undercover Tourist در اصل یک وبسایت است که بلیت چند شهربازی بزرگ ازجمله پارک بزرگ دیزنی و چند پارک دیگر ایالات فلوریدا را با تخفیف میفروشد. ایده اصلی این سایت از یک اتفاق ناشی شده است.
Ian Ford پدری بوده که از بهصورت تفریحی از شهربازی فیلمبرداری میکرده تا خاطرات پسرش را ثبت کند وی این ویدئوها را در محیط یوتیوب منتشر میکرده و پس از مدتی با استقبال دیگر والدین مواجه شده و همین مورد استقبال قرار گرفتن باعث شد که ایده شکلگیری بازاریابی ویدئوی برای شهربازیها شکل بگیرد.
شهربازیها مکانهایی گران هستند و اگر زمانبندی دقیقی برای وقتگذرانی در آنها صورت نگیرد هزینه زیادی به والدین تحمیل میکند
درواقع در این سایت با ارائه راهنماییها و توصیههایی برای صرفهجویی به والدین در شهربازی شروع به فعالیت کرده و با همکاری شهربازیها بلیت آنها را با تخفیف به فروش میرساند.
ویدئوهای این سایت در یوتیوب حدود 30 میلیون بار دیدهشده و روزانه حدود 30 هزار بازدیدکننده دارد و درواقع میتوان گفت که ویدئو اصلیترین ابزار این وبسایت است.
از راه بافندگی هم میشود درآمد خوبی داشت
Staci Perryیک زن میانسال است که مهارت خوبی در بافندگی با قلاب دارد ولی این مهارت خود را با استفاده از یوتیوب تبدیل به یک کسبوکار جهانی کرده است و بهصورت هفتگی ویدئوهایی را در مورد روشهای مختلف بافندگی و بافتن انواع مختلف لباسها آپلود میکند. این خانم علاوه بر فروش دستبافت های خود، از راه فروش الگوهای تکمیلی برای آموزشهای ویدئویی خود هم درآمد خوبی به دست میآورد.
اگر بامزه هستید شما هم میتوانید از یوتیوب درآمد داشته باشید
یوتیوب از راه هزینه تبلیغاتی که از شرکتهای تجاری دریافت میکند امکانی را برای تولیدکنندگان ویدئوهای غیرتجاری فراهم کرده که بتوانند با تولید ویدئوهای جذاب درآمد کسب کنند. یوتیوب طبق قواعدی که تعریف کرده است به ازای هر هزار بیننده مبلغی بهحساب تولیدکنندگان این ویدئوها واریز میکند؛ و افراد زیادی از این طریق توانستهاند درآمدهای قابلتوجهی کسب کنند.
برای دیدن مثال هایی از این مورد می توانید اینجا را ببینید
نوشته محمد خاهانی