عدم تاثیر استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه بر سئو وبسایت

عدم تاثیر استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه بر سئو وبسایت

کلمات کلیدی در دامنه  : جان مولر از شرکت گوگل: کلمات کلیدی در نام دامنه مورد نیاز نیست. او می گوید یک کلمه کلیدی در یک نام دامنه به رتبه بندی وب سایت برای آن کلمه کلیدی کمک نمی کند.

جان مولر به متخصصان  SEO و دارندگان سایت می گوید که داشتن کلمات کلیدی در یک نام دامنه هیچ مزیتی در رتبه بندی ندارد.

این موضوع در آخرین ویدئوی Ask Google Webmasters که سوالی درباره پسوندهای دامنه مبتنی بر کلمات کلیدی دارد (همچنین به عنوان دامنه های سطح بالا نیز نامیده می شود) پرداخته شده است.

در اینجا سوالی که ارسال شده است:

آیا دامنه. Jobs باعث بهبود رتبه بندی در Google برای مشاغل می شود؟

در پاسخ ، مولر به کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا (TLD) و همچنین کلمات کلیدی در دامنه به طور کلی پرداخت.

اول ، این چیزی است که مولر درباره TLD های. Jobs می گوید:

“این یک سوال واقعاً معمول است که برای دامنه های جدید سطح بالا مطرح می شود.

به طور خلاصه  از داشتن کلمه کلیدی در دامنه سطح بالا ، چیز خاصی دریافت نمی کنید.

به طور خلاصه می توانید با جستجوی هر چیزی که شما به آن علاقه مند هستید  ، آن را ببینید.

بنابراین کلمات کلیدی در TLD هیچ مزیتی برای رتبه بندی ندارند ، اما در مورد کلمات کلیدی در هر نقطه از URL چه می توان گفت؟

 11 فاکتور دامنه ای که باید در هنگام ممیزی SEO ارزیابی کنید

هیچ مزیتی برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی در دامنه ها وجود ندارد.

مولر در ادامه گفت که یک کلمه کلیدی در یک نام دامنه باعث نمی شود سایت برای آن کلمه کلیدی رتبه بهتری داشته باشد.

“فقط به این دلیل که یک وب سایت یک کلمه کلیدی در نام دامنه خود دارد ، به این معنی نیست که بیشتر از سایرین برای آن کلمه کلیدی مرتبط است.

به طور خلاصه ، نیازی نیست که کلمات کلیدی را در نام دامنه قرار دهید. “

این با گفته برخی از مطالعات درباره رتبه بندی در مورد کلمات کلیدی در یک دامنه منافات دارد.

اما پیام رسانی رسمی Google یک کلمه کلیدی در یک دامنه است که باعث افزایش ارتباط سایت برای جستجوهای حاوی آن کلمه کلیدی نمی شود.

مولر حتی اخطار می کند که استفاده از یک کلمه کلیدی در یک دامنه سایت ممکن است آن را در معرض آسیب قرار دهد.اگر سایت با یک کلمه کلیدی خاص در دامنه خود گیر بیفتد ، دشوار است که یک سایت متغیر باشد.

سخن پایانی

“از نظر عملی ، لازم به یادآوری است که مشاغل با گذشت زمان پیشرفت می کنند و انتقال دامنه ها کار سختی است.

بنابراین اغلب منطقی است که یک نام دامنه را انتخاب کنید که می توانید در طولانی مدت استفاده کنید و نه لزوماً نامی که فقط با آنچه امروز ارائه می دهید مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال ، اگر شما بر روی ایجاد ابزارک های جذاب آبی تمرکز کرده و وب سایت خود را در BestBlueWidgets.com ایجاد کرده اید ، با شروع ارائه ابزارک های قرمز چه کاری انجام می دهید؟ ”

به جای استرس در مورد نام دامنه سایت خود ، و اینکه آیا این به شما کمک می کند تا برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید ، بر این که آیا این نام در دراز مدت خوب باشد ، تمرکز کنید.

نام دامنه ای که می تواند به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد ، بدون توجه به اینکه خود کسب و کار چگونه تغییر می کند ، از دامنه ای که کلمه کلیدی در آن است ، ارزش بیشتری دارد.

 

منبع : سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image