زبان بدن شما چه چیز‌هایی راجع به شما می‌گوید؟

زبان بدن شما چه چیز‌هایی راجع به شما می‌گوید؟

زبان بدن : از آن‌جا که همه ما می‌خواهیم خودمان را به عنوان افرادی خون‌سرد، هوشمند، قوی، کاریزماتیک، اصولی و علاقه‌مند به دیگران نشان دهیم، بنابراین یادگیری تاکتیک‌هایی که یک تصور بزرگ از ما در ذهن افراد برای اولین بار ایجاد کندحیاتی است.

برداشت اول بسیار مهم است، با کمال تعجب وضعیت ما، لبخند، چشم‌ها، بهداشت شخصی و لباس‌های ما پایه و اساس برداشت‌های دیگران از ما است. درک زبان بدن و استفاده از آن به هنگام ارتباط با دیگران بسیار مهم است. کسانی که در استفاده از زبان بدن ماهر هستند به سادگی می‌توانند در دیگران نفوذ کرده و تاثیر حداکثر بر شنوندگان خود داشته باشند. در کتاب چگونه با دیگران صحبت کنیم leil Lowndes او یک فصل کامل را به جلب توجه کردن بدون گفتن یک کلمه اختصاص داده است. وی می‌گوید: بدن شما می‌تواند قبل از لب‌های شما صحبت کند.

Lowndes می‌گوید به منظور نفوذ بر مردم شما نیاز دارید تا درک کنید چگونه چیزهای ساده‌ای مانند لبخند می‌تواند بر افراد تاثیر بگذارد. انواع مختلفی از لبخند وجود دارد؛ لبخند گرم، سرد, جعلی و یا واقعی. او می‌گوید وقتی به کسی خوشامد می‌گویید یک ثانیه به چهره او نگاه کرده، مکث کنید و سپس اجازه دهید لبخندتان در چهره و چشم‌های شما تشخیص داده شود. این کار باعث می‌شود لبخند شما واقعی به نظر بیاید.

تماس چشمی هنوز هم در ارتباطات بسیار مهم است، زمانی که شما با کسی صحبت می‌کنید زل زدن به چشم‌های طرف مقابل این حس را در او ایجاد خواهد کرد که شما برای او این‌جا هستید.

استقرار یا وضعیت ایستادن شما بخش دیگری از زبان بدن شما است که می‌تواند شما را مانند یک برنده بزرگ در هر جا نشان دهد. هنگامی‌که شما با اطمینان بایستید و شانه‌های خود را کمی عقب‌تر از سرتان نگه داشته و لبخند گرمی روی صورت‌تان داشته باشید مانند یک فرد موفق، دارای اعتماد به نفس و آرام جلوه خواهید کرد.

در گزارش اخیر در ساینس دیلی محققان دریافتند که افرادی که صاف می‌نشینند، باور بیشتری به افکار و اعتقاداتشان دارند. این نتایج نشان می‌دهد که بدن نه تنها می‌تواند فکر دیگران درباره ما را تحت تاثیر قرار دهد بلکه روی چگونگی فکر ما در مورد خودمان را نیز اثرگذار است.

ریچارد پتی استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید: به بسیاری از ما آموزش داده شده که صاف نشستن و محکم بودن ما احساس خوبی را به افراد دیگر القا می‌کند، اما این وضعیت هم‌چنین روی خودمان نیز تاثیرگذار است که چه فکری در مورد خودمان می‌کنیم. اگر شما تا پایان راست بنشینید خودتان را متقاعد می‌کنید که در وضعیت بسیار خوبی قرار دارید و قدرت‌مند هستید؛ قدرت هرچه که در ذهن شما قرار دارد را تقویت می‌کند.

وضعیت شما یک پیام در مورد شما ارائه می‌دهد. زمانی که شما محکم و راست ایستاده‌اید این نشان‌دهنده‌ی این است که شما دارای اعتماد به نفس کاملی هستید. قوز کردن نشان دهنده‌ی این است که شما در این محیط راحت نیستید و یا این‌که قاطعانه نمی‌خواهید در کسب‌وکاری باشید. استقرار ضعیف ممکن است تصویر ناسالم و نامناسبی از شما بسازد.

در حالی‌که داشتن لبخند، تماس چشمی خوب و استقرار مناسب برای ساخت اولین برداشت بسیار مهم هستند، آن‌ها فقط زمانی به خوبی کار خواهند کرد که شما بهداشت خود را به خوبی رعایت کرده باشید و لباس مناسبی پوشیده باشید. اگر می‌خواهید از منحرف شدن ذهن دیگران جلوگیری کنید، قبل از این‌که بیرون بروید موهای خود را شسته و شانه کنید، دندان‌ها، بینی و گوش خود را چک کنید، از خوشبو کننده‌ی دهان استفاده کنید و مطمئن شوید لباسی که انتخاب کرده‌اید متناسب با محیطی باشد که قرار است در آن حضور پیدا کنید.

از رفتارهای ذکر شده در ذیل اجتناب کنید تا تصویر حرفه‌ای شما خراب نشود.

پوشیدن لباس‌های کوتاه(به خصوص برای خانم‌ها)، بازی با انگشتان دست، ریش، مالش چانه و غیره، پشت کردن به کسی که با او در حال مکالمه هستید، نگاه کردن به فضای بیرون در مقابل آن شخص، بی‌قرار بودن و یا بازی با موهای خود و بسیاری از رفتارهای دیگر که خودتان تشخیص می‌دهید به هنگام تعامل نباید از آن استفاده کنید.

نتیجه: از زبان بدن خود استفاده کنید تا نشان دهید فردی باملاحظه و یک شنونده خوب و جامع هستید. با استفاده از این تکنیک‌ها شما قادر خواهید بود تا یک رابطه و تعامل بهتری با دیگران داشته باشید.

نوشته : رها صابری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image