زبان بدن حالت ایستادن

زبان بدن حالت ایستادن

زبان بدن حالت ایستادن : در حالت کلی 6 حالت ایستادن وجود دارد که هرکدام بازگوکننده احوال شخص می باشد.

خبردار ایستادن: زمانی که یک افسر ارشد برای افسران زیردست سخنرانی می‌کند و یا رئیس با کارمندان صحبت می‌کند، زیردستی ها باید اینگونه بایستند.

با پاهای باز ایستادن: حالت ایستادن با پاهای باز به طوری که کف پاها محکم روی زمین چسبیده باشد، عموماً ژست مردانه است (هفت‌تیر کشان وسترنی اینگونه می‌ایستادند) که نشانه تسلط و برتری می‌باشد. قرار دادن دست‌ها روی کمربند و خم کردن آرنج، حالتی مردانه است که قدرت نمایی فرد را بروز می دهد. این حالت هم چنین بیانگر سردی و بی تفاوتی فرد نیز می‌باشد.

ایستادن در حالتی که وزن بین پاها تقسیم شود: زمانی که افراد راحت ایستاده باشند، وزنشان را روی دو پای خود تقسیم می‌کنند. به این حالت ایستادن، رابطه مستقیمی با “استقلال”، “صلابت” و “آگاهی از اوضاع و شرایط” دارد.

ایستادن در حالی که وزن را از روی یک پا به روی پای دیگر انداختن: در زمان نگرانی و ناراحتی، اغلب افراد وزن خود را از روی یک پا به روی پای دیگر می‌اندازند. آنها همچنین پاهای خود را جلو و عقب می‌گذارند تا از فشار روانی که تحمل می‌کنند کاسته شود.

با پاهای ضربدری ایستادن: این حالت معمولاً با دست به سینه ایستادن همراه است. نوع دیگری از حالت‌های بسته و تدافعی است که می تواند نشانی از عدم اعتماد به نفس باشد. افراد بیشتر زمانی که در بین گروهی غریبه قرار گرفته باشند، این گونه می‌ایستند.

ایستادن با یک پا جلوتر: زمانی که وزن بدن روی یک ران پا می‌افتد، پای دیگر رها می‌شود و به سوی دلخواه قرار می‌گیرد.

علامت دیگری هم از پاهای ما فرستاده می‌شود که من نیاز ندیدم پیش از این در این فصل آن را شرح دهم. اما در این جا توضیح مختصری برای آشنایی شما و این که بدانید با دقت کردن به پاها چیزهای زیادی متوجه می‌شوید می‌دهم.

این علامت عموماً مربوط می شود به گردش خون در بدن: این که پاهای گرم نشانه زنده بودن است. یک بیمار مدت زیادی در حالت کما بود و هیچ علائم حیاتی از او دیده نمی‌شد. بعد از مدتی پزشکان و مراقبان او با ندیدن هیچ یک از علائم حیاتی اعلام کردند او فوت کرده است. اما یک پرستار ناگهان با لمس پای بیمار متوجه شد پاهای او کمی گرم هستند. با این که علائم حیات در وی دیده نمی‌شد اما این فرض نیز وجود داشت که پاهای یک فرد مرده باید سرد باشد و این علامت باعث شد تا مراقبت‌ها از این بیمار ادامه پیدا کند و در نهایت او سلامتی خود را به دست آورد.

امتحان کنید

به گروهی از افراد که ایستاده‌اند و در خصوص مطلبی صحبت می‌کنند نگاه کنید، دقت کنید جهت پاها چه سمتی است. از این مشاهده می‌توانید دریابید که مهم‌ترین . جذاب‌ترین عضو این گروه کدام فرد است. (بدون این که حتی یک کلمه از حرف‌های آنها را بشنوید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image