حضور در هشتمین نشست مدیریت و بهره وری
حضور در هشتمین نشست مدیریت و بهره وری
متن خبر :
آقای دکتر پرویز درگی استاد دانشگاه تهران در هشتمین نشست از سلسله نشستهای مدیریت و بهره وری روز دوشنبه گفت: بازاریابی علم و هنر و کسب خوشنودی مشتری است.
وی با تاکید بر اینکه رقابت در این زمینه باید علمی باشد، افزود استفاده از علم و هنر به پژوهش سالم و موثر میانجامد.
دکتر درگی، کیفیت، کارآفرینی، کسب و کار، نگرش سیستمی، استراتژی رقابتی، پرورش نبوغ و بازاریابی را به نقل از نواندشان اروپایی برشمرد و تشریح کرد: این عوامل موفقیتهای برند را به همراه بهره وری تضمین خواهد کرد.
به گفته این استاد دانشگاه تهران، باید از نظر مشتری و بازار به بازاریابی فکر کرد. وی جامعیت نگری را عصاره تمامی علوم جهان برشمرد و گفت: این تفکر در نگاه کارآفرین و بازاریاب بسیار مهم است.
دکتر درگی تاکید کرد: امروزه خدمات و تامین خدمات در جذب مشتری بسیار مهم است.
وی نام مناسب، خدمات مشتری، تعهدات، قیمت مناسب، احسسات، نگرش و نشان تجاری را از عوامل موفقیت یک برند بهره‑ور شمرد.
دکتر درگی: نشان تجاری، تبلیغات، روابط عمومی، داشتن سایت، پاسخگویی مناسب کارکنان، بازرگانی و ارتباط مناسب با رسانهها را از دیگر عوامل یک برند بهرهور در جامعه برشمرد.
این استاد دانشگاه تهران: عشق و علاقه ما نیکی و حقیقت را به عامل کار در یک شرکت موسسه و یک برند دانست و تاکید کرد منابع انسانی و شایسته، منابع ملی، منابع فیزیکی، و منابع اطلاعاتی اعتبار و هویت هر سازمان است.
دکتر درگی، با توجه به تعاریف مختلف از بهرهوری افزود: بهرهوری درست انجام دادن کارها است.
وی استراتژیک داشتن در یک برند را مهم برشمرد و افزود، استارتژیک تعریف واحد دارد و آن انجام ندادن کارهای بیهوده و انجام کارهایی است که برای آن برنامه دادیم.
این استاد دانشگاه در ادامه این نشست: مدیریت هوشمند رقابتی، مدیریت متمایز، مطالعات بازار را از دیگر عوامل برند موفق و بهرهور برشمرد.
وی آموختن استراتژی را از وظایف مدیران در هر سازمان دانست و گفت: منحصر به فرد بودن، ایجاد موازنه، و ایجاد تناسب در فعالیتها از راهکارهای اجرایی استراتژی موثر است.
هشتمین نشست از سلسله نشستهای مدیریت و بهرهوری توسط انجمن بهرهوری ایران روز دوشنبه 27 مرداد ماه در سالن همایشهای دانشگاه خاتم پاسارگاد با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و اعضاء، مدیران و نمایندگان شرکتهای خصوصی و دولتی برگزار شد.