اصطلاحات پرکاربرد اینستاگرام از جمله اکسپلور، home، نرخ تعامل و …

اصطلاحات پرکاربرد اینستاگرام از جمله اکسپلور، home، نرخ تعامل و …

اصطلاحات پرکاربرد اینستاگرام : اگر در اینستاگرام تازه وارد هستید، ممکن است برخی از اصطلاحات نانوشته در آن را ندانید. در این مقاله، ما زبان اینستاگرام و تعدادی از اصطلاحات اینستاگرام را به شما توضیح می دهیم.

اینستاگرام به لطف ماهیت بصری خود هنوز هم می تواند شادی را برای زندگی شما به ارمغان بیاورد. برخلاف اضطراب و عصبانیتی که برخی افراد هنگام استفاده از فیس بوک و توییتر احساس می کنند.

با این حال، اگر در اینستاگرام تازه وارد هستید، ممکن است برخی از اصطلاحات نانوشته در آن را ندانید. در این مقاله، ما زبان اینستاگرام و تعدادی از اصطلاحات اینستاگرام را به شما توضیح می دهیم.

اصطلاحات پرکاربرد اینستاگرام

۱.بیو

این اصطلاح اینستاگرام مربوط به بیوگرافی پروفایل شما در اینستاگرام است. این مکان متعلق به شماست تا کمی در مورد خودتان به بقیه بگویید. شما می توانید از متن، ایموجی ها، هشتگ ها و حتی منشن افراد دیگر در بیو خود استفاده کنید.

آیا می خواهید متن را با خطوط خالی قالب بندی کنید؟ ابتدا توضیحات را در یک برنامه یادداشت بنویسید و سپس آن را در قسمت Bio قرار دهید.

۲.استوری

استوری اینستاگرام قابلیتی است که اینستاگرام از Snapchat الهام گرفته است و احتمالاً این بخش بزرگترین دلیل محبوبیت اینستاگرام در حال حاضر است. با استفاده از استوری، می توانید یک عکس یا فیلم ۱۵ ثانیه ای منتشر کنید که به طور خودکار پس از ۲۴ ساعت از فید شما ناپدید می شود.

استفاده از استوری اینستاگرام سرگرم کننده است.می توانید متن، ایموجی ها، برچسب ها، GIF ها، هشتگ ها، منشن و حتی doodle را بر روی تصویر اضافه کنید.

استوری های اینستاگرام ممکن است احمقانه به نظر برسند اما یک بستر شگفت انگیز برای به اشتراک گذاشتن کمی از خلاقیت شما با جهان اطراف شما است.

۳.منشن

با کمک منشن می توانید توجه شخصی را در اینستاگرام جلب کنید. با نماد @ شروع کنید و به دنبال آن نام کاربری طرف مقابل را بنویسید. اگر آنها را دنبال می کنید، وقتی اسم آن ها را می نویسید، اولین گزینه ها احتمالا شخصیت موردنظر شما خواهند بود.

می توانید از شخصی در مکانهای مختلف اینستاگرام، از جمله در بیوگرافی، نظرات یا حتی در استوری های اینستاگرام خود نام ببرید.

۴.تگ

تگ متفاوت با منشن است. تگ به این معناست که شخصی را روی یک ویدیو یا عکس برچسب گذاری کنید. وقتی کسی را تگ می کنید، در نمایه آن ها (در بخش برچسب خورده ها در کنار گالری) نشان داده می شود.

۵.لایو

لایو اینستاگرام ویژگی پخش مستقیم اینستاگرام است. این کار شبیه به Facebook Live یا Periscope است. لایو اینستاگرام از زیرمجموعه های بخش استوری اینستاگرام است.

هنگامی که لایو می گیرید، می توانید پیام ها را در چت پین کنید، به نظرات پاسخ دهید و حتی از کسی دعوت کنید تا به جریان لایو شما (با استفاده از یک نمای صفحه) بپیوندد.

۶.IGTV

IGTV آخرین تلاش اینستاگرام برای فیلم های طولانی و رقابت با یوتیوب است. برای اینستاگرام، هر چیزی که بیشتر از یک دقیقه زمان ببرد، مربوط به IGTV است. IGTV یک برنامه مستقل نیز دارد و هم یک بخش در برنامه اصلی اینستاگرام.

اگر می خواهید فیلم های عمودی و طولانی را از اینستاگرامر مورد علاقه خود مشاهده کنید، می توانید با استفاده از نماد تلویزیون در گوشه بالا سمت راست این کار را انجام دهید.

۷.هایلایت ها

هایلایت ها روش اینستاگرام برای کمک به شما در جلوه دادن بهترین استوری های اینستاگرام شماست. همانطور که گفته شد، استوری هایی که ارسال می کنید پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.

اما جالب است که بیدانید آن ها هنوز در بایگانی شما باقی می مانند.

۸.دایرکت

دایرکت اینستاگرام، بستر پیام رسان داخلی اینستاگرام است. نماد هواپیمای کاغذی کج شده را در همه جای برنامه پیدا خواهید کرد. می توانید برای ارسال پیام به یک دوست، از دایرکت اینستاگرام استفاده کنید، تصویری را از گالری خود به اشتراک بگذارید، یک تصویر ناپدید شونده ارسال کنید و یا حتی یک تماس ویدیویی گروهی برقرار کنید.

۹.الگوریتم اینستاگرام

طی یک سال گذشته، الگوریتم اینستاگرام همانند شهری وسیع شده است. این سحر و جادو پنهان علوم کامپیوتر است که اینستاگرام از آن استفاده می کند تا همه چیزهایی که کاربران روی سیستم عامل مشاهده و تعامل دارند را تحت تأثیر قرار دهد.

دفعه بعد که می شنوید کاربران اینستاگرام درباره الگوریتم مشاجره می کنند  این سؤالات را امتحان کنید. آیا می دانستید که اینستاگرام فقط پست های شما را به حدود ۱۰ درصد از مخاطبان شما به صورت ارگانیک نشان می دهد؟ آیا می دانستید که هرچه با کاربران تعامل بیشتری داشته باشید (درمورد نظرات یا در دایرکت) احتمالاً احتمال بیشتری برای دیدن پستهای شما در فید آنها وجود دارد؟

۱۰.هشتگ

هشتگ ها خون اینستاگرام هستند. شما می توانید حداکثر ۳۰ مورد از آنها را در یک پست استفاده کنید، اما باید از آن ها هدفمند استفاده کنید. هشتگ مناسب، تعامل مناسب را برای شما به ارمغان می آورد.

هشتگ فقط مجموعه ای از کلمات یا عباراتی است که قبل از نماد # جای می گیرند. وقتی شخصی روی یک هشتگ ضربه زد، می تواند تمام پست های برچسب خورده با استفاده از هشتگ داده شده را ببیند. هشتگ راه بسیار خوبی برای افزایش هم فالوور ها و هم تعامل شما است.

۱۱.سیو

اکنون اینستاگرام به شما امکان می دهد تا پست ها را برای استفاده شخصی خود ذخیره کنید. این کار همانند دانلوذ یک تصویر یا فیلم در گالری تلفن شما نیست. درعوض، بیشتر شبیه به نشانک است.

این ویژگی جدید به شما امکان می دهد بیشتر از Pinterest از اینستاگرام استفاده کنید. وقتی پستی را مشاهده می کنید که می خواهید بعداً ذخیره کنید، روی نماد نشانک در گوشه پایین سمت راست پست ضربه بزنید. ذخیره خواهد شد می توانید روی گزینه Save to Collection ضربه بزنید تا آن را در یک مجموعه متفاوت ذخیره کنید.

Mute.12

آیا نمی خواهید عکسهای مسافرتی کاملاً ویرایش شده از آخرین تعطیلات همکارتان را ببینید؟فکر می کنید که آنفالو کردن یا بلاک کردن باعث دردسر خواهد شد؟ به جای این کار ها، دکمه Mute را امتحان کنید.

شما می توانید هم استوری ها و هم پست ها را از نمایه اینستاگرام خود Mute کنید. نمایه آنها هنوز هم برای مشاهده و تعامل با شما در دسترس است. اما پست ها و استوری های آنها دیگر در فید شما نشان داده نمی شوند.

۱۳.بلاک

این گزینه هسته ای است. وقتی شخصی را در اینستاگرام بلاک می کنید، آنها دیگر نمی توانند پست های شما، استوری ها یا فعالیت شما را مشاهده کنند. وقتی آنها از نمایه شما بازدید می کنند، می توانند دکمه فالو را مشاهده کنند، اما ضربه زدن به آن هیچ کاری انجام نخواهد داد.

شما همچنین می توانید شخصی را به طور خاص از کامنت گذاری مسدود کنید. به Settings > Comment Controls & Block Comments بروید.

۱۴.مخفی کردن استوری

Mute مربوط به پنهان کردن پست های شخص موردنظر است. اما اگر نمی خواهید شخصی استوری های اینستاگرام شما را ببیند، چه باید کرد؟ وقتی در صفحه ویرایش استوری هستید، روی آیکون چرخ کلیک کنید.

از اینجا، به قسمت مخفی کردن استوری بروید و افرادی را که نمی خواهید استوری خود را به آنها نشان دهید اضافه کنید.

۱۵.ریپورت

هر وقت چیزی نامناسب در اینستاگرام دیدید، همیشه آن را گزارش کنید (ریپورت). هر چیز نامناسب می تواند یک نظر تهدیدآمیز یا صفحه ای باشد که به کلاهبرداری افراد اختصاص داده شده است. بر روی دکمه منو ضربه بزنید و Report را انتخاب کنید.

اینستاگرام گزارش شما را بررسی کرده و اقدامات مناسب را انجام می دهد.با اینکار شما وظیفه خود را در قبال ساخت اینستاگرام به مکانی بهتر برای همه انجام داده اید.

۱۶.پروفایل تجاری

اینستاگرام روشی ساده برای جابجایی از نمایه شخصی به نمایه تجاری ارائه می دهد. برای استفاده از نمایه کسب و کار لازم نیست شرکت به ثبت برسانید. تبدیل شدن به یک نمایه تجاری، مزایای بسیاری وجود دارد.

شما به دکمه های عمل در بیو دسترسی پیدا می کنید و آمار های جالبی نیز از پیج خود دریافت خواهید کرد. بعلاوه، استفاده از نمایه تجاری تنها راه برای باز کردن ویژگی هایی مانند تعبیه لینک در استوری و اضافه کردن دکمه های خرید به پست های شما است.

Insights.17

پس از تبدیل شدن به یک نمایه تجاری، یک دکمه Insights را در نوار ابزار بالای نمایه خود مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و دریایی از اطلاعات مفید را پیدا خواهید کرد.

خواهید فهمید که سن و جنسیت فالوور های شما چقدر است و همچنین بهترین زمان برای ارسال حداکثری در اینستاگرام چه زمانی از روز است.

۱۸.اکسپلور

از نوار ابزار پایین روی دکمه جستجو ضربه بزنید و به همین راحتی در برگه اکسپلور قرار خواهید گرفت. این صفحه همه پست های جدیدی که در اینستاگرام به آن ها گرایش دارید را به شما نشان خواهد داد. در بالا، مباحث را پیدا خواهید کرد و در زیر، فید عکس ها و فیلم های محبوب به شما نشان داده می شود.

Home.19

هوم در واقع همان صفحه فید شماست. در هوم شما می توانید استوری های جدید افرادی که فالو کرده اید و همچنین پست های جدید را مشاهده کنید.

۲۰.نرخ تعامل

نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟ به عبارت ساده، میزان درگیری فالوور هایتان با محتوای شما است. میزان نرخ تعامل اینستاگرام شما تقسیم مجموع لایک ها و کامنت هایی که در هر پست دریافت می کنید، با تعداد دنبال کننده های شما است.

منبع : سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image