۵ ابزار قوی و رایگان برای آنالیز رقبا در سئو در سال ۱۴۰۰

۵ ابزار قوی و رایگان برای آنالیز رقبا در سئو در سال ۱۴۰۰

آنالیز رقبا در سئو : اگر تا به حال برای شما سوال پیش آمده که چرا رقبای شما رتبه‌ی یا بازدید بیشتری از شما دریافت می کنند، این مقاله مناسب شماست. با استفاده از ۵ ابزارهای ذکر شده در لیست زیر، می توانید با آنالیز رقبا در سئو ، چیز های زیادی از استراتژی بازاریابی آنها و تنظیمات بازاریابی محتوای خود بیاموزید.

پس با ما همراه باشید!

۵ ابزار کاربردی برای آنالیز رقبا در سئو

برای آنالیز رقبای خود در زمینه سئو و بکارگیری اطلاعات آموخته در استراتژی خود، می توانید از ابزار های قدرتمند زیر استفاده نمایید.

Alexa.1

Alexa امکان پیگیری ترافیک وب جهانی از وب سایت های خود و رقبانتان را فراهم می سازد. Alexa یکی از آن ابزارهای ضروری است که با استفاده از آن در تجارت خود، می توانید به داده های خود ارزش رقابتی دهید.

اگر ابزار Moz را داشته باشید، الکسای هر وب سایت را به شما نشان خواهد داد. این به شما امکان می دهد تا بک لینک، ترافیک، کلمات کلیدی و… رقبا را مشاهده کنید.

با Alexa شما می توانید وب سایت خود را با وب سایت های مشابه موجود در حوزه‌ی خود مقایسه کنید.

SpyFu.2

 

SpyFu ابزاری برای آنالیز رقبا در زمینه سئو است که به شما در تحقیق و یافتن سودآورترین کلمات کلیدی رقبانتان کمک می کند.

SpyFu کلمات کلیدی پولی را که رقبا هدف قرار می دهند و همچنین کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک را برای بهبود عملکرد سئو به شما نشان می دهد.

SE Ranking.3

 

SE Ranking به شما کمک می کند تا رتبه بندی جستجوی رقبا را در هر موتور جستجو و مناطق هدف، حداکثر تا پنج پروژه در هر وب سایت، کنترل کنید.

شما می توانید گزارشات مفصلی دربارۀ رقبای اصلی، از جمله داده هایی در مورد میانگین موقعیت آنها در رتبه بندی، پیش بینی ترافیک و قابلیت دیده شدن وب سایت آنها، دریافت کنید. همچنین می توانید داده های صفحه اول هر جستجوی پیگیری شده را جمع آوری کرده و براساس قابلیت مشاهده شدن آنها را تنظیم کنید.

این ابزار اطلاعات مختصری در مورد ۱۰ وب سایت برتر هر یک از عبارات جستجوی شما ارائه می دهد. اگر می خواهید هر چیزی را با جزئیات بیشتری پیگیری کنید، می توانید آن را به برگه “Main Competitors” اضافه کنید و برای دریافت جزئیات بیشتر آنرا پیگیری کنید.

Monitor Backlinks.4

Monitor Backlinks یک ابزار آنالیز رقبای جدید در زمینه سئو است، اما با این حال، توانسته شهرت زیادی کسب کند. با آن شما می توانید بک لینک های مختلف رقبا را ردیابی کنید، دسته‌ای از بک لینک های منفی را کشف کرده و بک لینک های با کیفیت را پیدا کنید.

Monitor Backlinks می تواند در تجزیه و تحلیل بک لینک وبلاگ نویسان و وبمستران در حوزه‌ی شما برای استراتژی ایجاد لینک خود و ایجاد لینک های با کیفیت از رقبا کمک کند.

شما همچنین می توانید میزان افزایش بازدید را براساس رتبه بندی کلمات کلیدی تخمین بزنید و برای تقویت لینک های خوب یک وب سایت خاصی تلاش کنید.

شما می توانید به راحتی لینک های جدید رقبای خود را بررسی کرده، لینک های خوب و بد را تجزیه و تحلیل کنید، یک تصویر کلی از وضعیت سئوی خود داشته باشید، نتایج را مقایسه کنید و یک استراتژی بازاریابی جدید بسازید.

Moat.5

Moat از ابزار آنالیز رقبا در سئو

Moat یک ابزار آنالیز سئوی چند منظوره، برای صنعت تبلیغات است. با استفاده از آن، میتوانید مطلع شوید که چه تبلیغاتی در وب سایت های مختلف و برندهای برتر نشان داده می شود. با استفاده از آن، شما می توانید مکان و اندازه تبلیغات اخیراً نمایش داده شده را مشاهده کنید و Moat، همچنین راهنمای گام به گام بهترین مکان قرار دادن تبلیغات خود را ارائه می دهد.

شما می توانید نام تجاری رقبایی که می خواهید از سئوی آنها مطلع شوید را وارد کنید و گزارش کلی از تبلیغات نمایشی که برای آنها در حال نمایش هستند را دریافت کنید.

کلام آخر

در این لیست، ما سعی کردیم ۵ مورد از بهترین ابزار های قدرتمند برای آنالیز رقبا در زمینه سئو را معرفی کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده و به پیشرفت وب سایت شما کمک کند.

منابع:

https://mention.com/

https://neilpatel.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image