بازاریابی اینترنتی چیست ؟
در دنیای رو به پیشرفت امروز دیگر مشتریان همچون گذشته، تامین کنندگان خود را انتخاب نمیکنند، فضای مجازی به علت سهولت و در دسترس بودنش از محبوبیت والایی برخوردار میباشد و مخاطبین تمایل بیشتری نسبت به خرید در فضای مجازی را دارند. این روند را بازاریابی اینترنتی یا internet marketing یا بازاریابی دیجیتال گویند.
در همین راستا بازاریابی اینترنتی جدیتر از گذشته این روند را دنبال میکند تا به واسطه این علم مدیریت، صاحبان کار و کسب خدمات مطلوبتری به مخاطبین خود ارائه نماید.
بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی آنلاین یعنی بازاریابی و فروش مستقیم از طریق فضای مجازی وب و ایمیل. بازاریابی اینترنتی به طور معمول نوع پیشرفته بازاریابی سنتی مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ای می باشد. تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزان بودن، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچیها باز کرده است.
بازاریابی اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در بیست وهفتم اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات میبایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفتهای تبلیغات خود پرداختند در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانهای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.
برخی راه کارها
• راه اندازی پایگاه اینترنتی
• ارسال نامه الکترونیکی
• ایجاد کلوب مشتریان
• درج آگهی تبلیغاتی در اینترنت
• استفاده از دامنه های مفید
• ایجاد نمایشگاه الکترونیکی
• راه اندازی فروشگاه الکترونیکی
• راه اندازی کانالهای ارتباطی در شبکههای ارتباطی همچون تلگرام و …
شما میتوانید مطلبی با چارچوب استاندارد را در سایت ویکیپدیا مطالعه نمایید.
جهت بررسی بیشتر این موضوع میتوانید به بخش مقالات سایت مراجعه نمایید.