تکنیک های جذاب سئو که در سال ۲۰۲۲ به کمک شما می آیند

تکنیک های جذاب سئو که در سال ۲۰۲۲ به کمک شما می آیند

تکنیک های جذاب سئو : دانستن برخی از تکنیک های سئو که بتوانید با کمک آن ها به صفحه اول گوگل برسید، خالی از لطف نیست.در این مقاله چند تکنیک سئو را باهم بررسی می کنیم. اگر نگاهی به آمار ها بیندازیم متوجه می شویم که ۷۵ درصد از جستجوگران هرگز به صفحه های دوم و الی آخر گوگل نمی روند و در همان صفحه اول محتوای مدنظر خود را پیدا می کنند. بنابراین دانستن برخی از تکنیک های سئو که بتوانید با کمک آن ها به صفحه اول گوگل برسید، خالی از لطف نیست. در ادامه این پست به شما چندین تکنیک سئو را که مهمتر هستند معرفی خواهیم کرد.
تکنیک های پرکاربرد سئو
با پیروی از این تکنیک های ابتدایی سئو، شما راه مطالب سایتتان برای رسیدن به صفحات اول گوگل را هموار می کنید. پس از رعایت این تکنیک های اصولی سئو، می توانید سراغ استراتژی های حرفه ای تر سئو بروید.
۱.محتوای خود با را جستجوی احتمالی کاربر همسو کنید
همیشه به این فکر کنید برای محتوایی که می نویسید، کاربر دقیقا چه کلماتی را برای جستجو به کار می گیرد. به طور مثال اگر محتوای شما حول محور آموزش پخت قورمه سبزی باشد، باید کلمه ی کلیدی محتوای شما چیزی مانند پخت قورمه سبزی باشد.
اولویت اول گوگل برای رتبه بندی شما در کلمه ای کلیدی خاص این است که اهداف کاربران از جستجو را درک کرده باشید. همه محتوا هایی که در صفحات اول گوگل می بینید از این فیلتر عبور کرده اند. کمتر صفحاتی را می توانید پیدا کنید که محتوایی بی ربط نسبت به جستجو به شما ارائه می دهند.
۲.عنوان و توضیحات متا پست شما بالاترین جذابیت را داشته باشد
اولین عاملی که جرقه اصلی ورود کاربر به محتوای شما را می زند، یک عنوان پست جذاب و اصولی است. اگر محتوای شما به صورت کامل یک مطلب را ادا می کند، می توانید برای جذاب کردن عنوان از اصطلاحاتی مانند صفر تا صد و یا سیر تا پیاز استفاده کنید. و یا اگر محتوای شما در سال خاصی بیشترین کاربرد را دارد می توانید در انتهای عنوان عنوان خود سال موردنظر را ذکر کنید.
نکاتی که برای نوشتن توضیحات متا باید رعایت کنید:
عنوان پست شما شامل کلمات کلیدی مدنظرتان باشد
از به کار بردن عنوان های تکراری پرهیز کنید
هدف جستجوی کاربر را در نظر بگیرید
از کلماتی مانند بهترین، پر کاربرد ترین و … برای خاص جلوه دادن محتوای خود استفاده کنید
دومین عاملی که جرقه را در ذهن کاربر شعله ور می کند، توضیحات متای مناسب است. اکثر کاربر ها پس از اینکه عنوان شما را پسندیدند به سراغ توضیحات متا می روند و آن را مطالعه می کنند. توضیحات متا توضیحات یک تا دو خطی هستند که شما برای محتوای خود به گوگل ارائه می دهید. گوگل توضیحات متا را بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ کاراکتر خلاصه می کند. پس به خاطر داشته باشید که توضیحات متای شما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد.
نکاتی که برای نوشتن توضیحات متا باید رعایت کنید:
توضیحات متای هر پست شما یکتا باشد
توضیحات متای شما شامل کلمات کلیدی مدنظرتان باشد
هدف جستجوی کاربر را در نظر بگیرید
خلاصه ای دقیق از محتوا ارائه دهید
۳.عکس های خود را بهینه کنید
عکس ها نقش مهمی در ارائه یک تجربه کاربری مناسب برای یک بازدیدکننده ایفا می کنند. شما ممکن است دقایق زیادی را صرف پیدا و یا طراحی کردن عکس های مناسب خودتان کنید اما برای بهینه سازی عکس های خودتان وقتی نگذارید. بهینه بودن عکس ها از عواملی است که برای سئو بهتر باید درنظر بگیرید.
بهترین فرمت عکس
دو فرمت رایجی که برای عکس ها در وبسایت ها به کار می روند، jpeg و png هستند. از لحاظ حجم عکس معمولا فرمت jpeg وضعیت بهتری نسبت به فرمت png دارد. اما از طرف دیگر فرمت png، عکس هایی که در آن ها نوشته و یا خط و خطوطی خاص وجود دارد را به بهترین شکل به نمایش می گذارد و در هنگام فشرده سازی کیفیت خود را حفظ می کند. بنابراین بهتر است که از فرمت png بهینه سازی شده استفاده کنید.
بهینه سازی عکس
هر چه سایز عکس های شما بیشتر باشد، زمان بارگزاری وبسایت شما بیشتر خواهد شد و این به ضرر سایت شماست.
برای بهینه سازی عکس ها قبل از آپلود عکس ها بر روی وبسایت می توانید از وبسایت TinyPNG برای کم حجم کردن عکس های خود استفاده کنید. اگر وبسایت شما وردپرسی است می توانید پلاگین ShortPixel را نصب کنید که به شما امکان بهینه کردن ۱۰۰ عکس در ماه به صورت رایگان را می دهد.
۴.سرعت سایت خود را بهینه کنید
تکنیک های جذاب سئو
تکنیک های جذاب سئو
یکی از سیگنال های مهم برای گوگل در رتبه بندی صفحه شما این است که وبسایت شما طبق استاندارد های گوگل سریع بارگذاری شود. ابزار های زیادی وجود دارد که شما با کمک آن ها می توانید سرعت صفحه موردنظر خود را بسنجید. پیشنهاد ما به شما ابزار GTMetrix است. برای آشنایی با این ابزار و نحوه گرفتن تست سرعت شما را به خواندن این پست دعوت می کنیم.
از عواملی که می توانند به کاهش سرعت بارگزاری وبسایت شما کمک کنند:
بهینه سازی عکس ها
حذف پلاگین های غیر ضروری
فعالسازی ذخیره سازی کش برای مرورگر
کاهش زمان پاسخگویی سرور
کاهش فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت
۵.استفاده از لینک های داخلی
لینک های داخلی با سلسله مراتب جلوه دادن مطالب شما علاوه بر ارائه یک تجربه کاربری مناسب به یک کاربر، به گوگل این اجازه را می دهید که هدف محتوای جدید را بهتر درک کند. برای لینک سازی داخلی اصولی به کارگاه آموزشی لینک سازی داخلی ما سری بزنید.
۶.تجربه کاربری یا UX محتوای خود را بهبود ببخشید
گوگل همیشه نیم نگاهی به اینکه کاربر با محتوای شما چگونه رفتار دارد، می کند. تجربه کاربری مناسب یکی از فاکتور مهم گوگل برای رتبه بندی وبسایت شماست.
از عواملی که می تواند در بهبود تجربه کاربری وبسایت شما تاثیرگذار باشند:
از تگ های H1,H2,H3,H4 برای بخش بخش کردن محتوای خود استفاده کنید تا انسجام لازم را داشته باشد.
از عکس و ویدیو های مرتبط استفاده کنید
از بکاربردن پاپ آپ های مزاحم خودداری کنید
متون شما در فواصل استاندارد تنظیم شده باشند و در هم نباشند
۷.از کلمات کلیدی در URL خود استفاده کنید
تکنیک های جذاب سئو
تکنیک های جذاب سئو
URL همانند عنوان و توضیحات متا به کاربر و همچنین موتور های جستجو هدف صفحه موردنظر را می رساند. گوگل درباره ی ساختار URL اینگونه توضیح می دهد:
“ساختار URL یک صفحه باید تا حد ممکن ساده باشد. سازماندهی مطالب خود را در نظر بگیرید تا URL ها به طور منطقی و به گونه ای ساخته شوند که برای انسان قابل درک باشد (در صورت امکان، کلمات قابل خواندن به جای شماره های طولانی برای هر URL). “
نکاتی که برای ساخت یک URL باید درنظر بگیرید:
URL ها را تا حد امکان کوتاه نگه دارید اما نه خیلی کوتاه!!
از کلمات کلیدی محتوا در URL استفاده کنید
هنوز وبسایت نداری؟؟؟ وبسایت داری اما اصول درست سئو رو بلد نیستی؟؟ توی دوره ی نخبگان وبمستر صفر تا صد ساخت وبسایت و ریز به ریز نکات سئو رو بهت یاد میدیم، اطلاعاتت رو وارد کن wink
سخن پایانی
تکنیک های سئویی که به شما معرفی کردیم، بهترین تکنیک ها برای شروع کار شما جهت رقابت برای رتبه های بالایی گوگل هستند اما قطعا استفاده از این تکنیک ها به تنهایی کافی نیستند. رقابت برای صفحه اول گوگل به شدت سخت است و نیازمند تلاشی بسیار بیشتر نسبت به بکار بردن استفاده از این تکنیک ها به تنهایی است.
منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image