آشنایی با تاثیرات تغییر تاریخ مقاله بر سئو آن پست

آشنایی با تاثیرات تغییر تاریخ مقاله بر سئو آن پست

تاثیر تغییر تاریخ مقاله بر سئو : برخی از وب سایت ها مقالات را به روز می کنند (یا فقط تاریخ آنرا تغییر می دهند) تا محتوای آنها جدید به نظر برسد و کلیک های بیشتری دریافت کنند. در این مقاله، راجع به مزایا و عواقب مربوط به تاثیرات تغییر تاریخ مقاله بر سئو توضیح خواهیم داد.

چرا تاریخ مقاله را تغییر دهید؟

اولاً، همانطور که توسط مارتین اسپلیت از گوگل توضیح داده شده است، بهتر است یک صفحه قدیمی را به روز کنید، تا اینکه یک صفحۀ کاملاً جدید با محتوای بسیار مشابه ایجاد کنید.

اما جدا از به روزرسانی صفحات وب، دستکاری تاریخ مقاله می تواند یک روش موثر برای جلب توجه در SERP باشد.

به عنوان یک مثال: شخصی برای راهنمای تحقیق در مورد کلمات کلیدی جستجو می کند. بدیهی است که مقالات راهنمای تحقیق در مورد کلمات کلیدی آورده شده در نتایج جستجو، در اصل در سال ۲۰۲۰ پست نشده‌اند.

با این حال، از آنجا که تحقیقات کلمات کلیدی موضوعی است که به جدیدترین اطلاعات موجود وابسته می باشد، طبیعتاً کاربر به سمت نتایج تازه تری  گرایش پیدا می کند. این بدان معنی است که مزیت به روزرسانی منظم مطالب شما را دو برابر می کند.

اول اینکه مورد توجه کاربران قرار می گیرد، زیرا ما به طور طبیعی می خواهیم جدیدترین و به روزترین اطلاعات را بخوانیم. این بدان معناست که به روزرسانی های تاریخ  یکی از معیارهای اساسی سئو، همان نرخ کلیک، را افزایش می دهند.

دوم، بسته به نمودار رقابتی، موتور جستجو ممکن است درک کند که تازه بودن مقاله بودن از اهمیت بالاتری برخوردار است. اینگونه صفحه‌ای که از سال ۲۰۱۵ به روز نشده است، وارد SERP نمی شود.

آیا تغییر تاریخ مقاله بر سئوی شما تأثیر منفی می گذارد؟

هنگامی که ما در مورد تاثیر تغییر تاریخ صحبت می کنیم، باید از دو نوع خاص برای به روزرسانی تاریخ آگاه باشیم:

  • تغییر تاریخ ها در خود صفحه.
  • تغییر تاریخ در نقشه سایت(sitemap).

در یک نوشته‌ ی اخیر از جان مولر بنظر می رسد که به روزرسانی  هر چند گستردۀ تاریخ بر روی صفحات، تأثیر منفی بر سئوی شما نخواهد داشت.

اما در مورد نقشه های سایت، راهنمای نقشه سایت گوگل بیان می کند که مقدار <lastmod> یک صفحه باید به طور دقیق نشان داده شود. در غیر این صورت، گوگل به سادگی خواندن آن را متوقف می کند.

علاوه بر آن، طبق مطالعه اخیر به روز شده در ShoutMeLoud، بهترین روش برای نوشتن تاریخ مقاله، نشان دادن هر دو تاریخ “اصلی انتشار” و “آخرین به روزرسانی” می باشد.

اگر اجازه دهید موتورهای جستجو تاریخ انتشار صفحات وب شما را جستجو کنند، تقریباً به طور حتم در رتبه بندی ضرر خواهید کرد. اما اگر می خواهید رتبه بندی خود را حفظ کنید، باید آنها را فقط به کاربران خود نشان دهید.

چگونه می توانید مطالب خود را با خیال راحت تازه نگه دارید؟

تازه نگه داشتن محتوای شما ارتباطی با تاریخ مقاله‌یتان ندارد؛ حداقل از دید گوگل. فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر تازه بودن مقاله تأثیر می گذارد، از جمله:

  • مداومت به روزرسانی های شما
  • مقدار محتوای تغییر کرده
  • نرخ رشد لینک جدید

همانطور که میبینید، تاریخ انتشار مقاله فقط یکی از این عوامل است.

به عبارت دیگر، آنچه واقعاً مهم است کیفیت محتوایی است که به یک صفحه موجود اضافه کرده‌اید.

۱.از همان URL استفاده کنید اما تاریخ را به روز رسانی کنید

رایج ترین استراتژی که مشاهده خواهید کرد افزودن محتوای بیشتر به پست هایی است که عملکرد خوبی داشته‌اند. معمولاً این کار را با گذاشتن تاریخ “آخرین به روزرسانی” در زیر تاریخ انتشار اصلی مقاله انجام میدهند.

وب سایت search engine journal از این استراتژی استفاده می کند و سردبیر اجرایی آن در این باره اینگونه می گوید:

” در صنعتی که به سرعت سئو و بازاریابی دیجیتال حرکت می کند، اطلاعات می توانند به سرعت منسوخ شوند؛ گاهی اوقات در کمتر از یک سال یا گاهی حتی در طی چند ماه. اطلاعات منسوخ شده برای کاربران مناسب نیست؛ و می تواند بر شما به عنوان یک تجارت یا برند تاثیر بگذارد. اگر شما یک پست شماره ۱ و ناب دارید که در سال ۲۰۱۳ نوشته شده است، کاملاً منطقی است که آن را به روز کنید.”

به یاد داشته باشید که به توصیه های جان مولر نیز عمل کنید: نیازی نیست هر بار که هر چیز کوچکی را تنظیم می کنید  بنویسید مقاله به روز شده است و مقالاتی که به طور منظم به روز می شوند، بر سئوی شما تأثیر نمی گذارد.

۲.به روز رسانی های زنده را به یک صفحۀ واحد اضافه کنید

در این نوع صفحات، به طور معمول، با قرار دادن هر محتوای تازه‌ای آنرا مطابق با رویداد های اخیر به روز میکنید.

به روزرسانی زندۀ یک صفحه وآنرا مطابق رویدادهای اخیر به روز کردن، یکی از از روش هایی است که بسیار پیشنهاد می شود.

برای مثال، مقاله‌ای که چندین سال پیش درباره‌ی “تاثیرات بیماری های واگیردار بر محیط کاری” نوشته شده بود، امروز مشمول اطلاعات مربوط به کووید-۱۹ و تاثیرات آن نیز بشود.

۳.ایجاد صفحات جدید به طور کلی و استفاده از لینک صفحه‌ی قدیمی در آن

فرض کنید شما سه صفحه‌ی منسوخ شده دارید و همۀ آنها می تواند برای پوشش کامل یک موضوع با یکدیگر ترکیب شود.

این صفحات حتی ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند، بنابراین شما لزوماً نمی خواهید آنها را به کلی حذف کنید.

کاری که بهتر است انجام دهید، ایجاد یک صفحه‌ی جدا با ترکیبی از اطلاعات این سه صفحه می باشد. سپس شما می توانید از لینک آن صفحات استفاده کنید تا افراد بجای اینکه بر روی صفحات منسوخ شده با عملکرد خوب شما کلیک کنند، به صفحه جدید و بهبود یافته و همه جانبۀ شما بروند.

نتیجه گیری تاثیر تغییر تاریخ مقاله بر سئو 

بهتر است که تاریخ مقاله را تغییر ندهید. اما طبیعتاً راهی که انتخاب می کنید به خود شما بستگی دارد. هر استراتژیی را انتخاب می کنید، باید به یاد داشته باشید که هر مقاله‌ای ارزش به روزرسانی را ندارد. بهترین نوع محتوا برای بروز رسانی آنهایی است که همیشه سبز هستند؛ محتوایی که هنوز هم به همان میزان زمان انتشارشان مرتبط هستند.

در آخر، درست مثل آنچه که در مورد هر مقالۀ جدید دیگری انجام می دهید، فراموش نکنید که بازدید کننده را به اشتراک گذاری اجتماعی پستتان تشویق کنید.

منبع تاثیر تغییر تاریخ مقاله بر سئو : سایت کلاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image