جک والنتی : مدیر تبلیغات، نویسنده

جک والنتی : مدیر تبلیغات، نویسنده

نام به انگلیسی: Jack Joseph Valenti

تاریخ و محل تولد: 5 سپتامبر 1921، تگزاس، آمریکا
جک والنتی که فرزند یکی از مهاجرین ایتالیایی بوده در هیوستون تگزاس به دنیا آمده است و در طی جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی ارتش ایالات‌متحده پیوسته است. وی در سال 1946 با مدرک مدیریت بازرگانی از دانشگاه هیوستون فارغ‌التحصیل شده است. سپس در سال 1948 مدرک MBA خود را از دانشگاه هاروارد گرفته و سپس به شرکت نفتی Humble پیوسته است و در بخش تبلیغات این شرکت با راه‌اندازی کمپینی موفق شد رتبه فروش این شرکت را از پنجم به اول تغییر داده و این شرکت را رهبر بازار کند.

پس از آن توسط یک از دوستان خود یک شرکت تبلیغاتی راه‌اندازی کرد که این شرکت نفتی مشتری شماره یک آن به‌حساب می‌آمد. بعدها با آشنایی با سناتور جانسون وارد فعالیت‌های تبلیغاتی برای این ریاست جمهوری این سناتور شد که در پی راه‌یابی وی به کاخ سفید همراه وی را به‌عنوان دستیار ویژه همراهی کرد.

بعدها پس از خروج از کاخ سفید وارد انجمن سینمایی آمریکایی شد و خیلی زود به مدیریت این مجموعه دست پیدا کرد که یکی از طولانی‌ترین مدت‌زمان‌های مدیریت بر انجمن سینمایی آمریکا را بر عهده داشت و در این دوره اقدام به طراحی سیستم درجه‌بندی فیلم‌ها را کرد که امروزه برای ما قابل‌استفاده بوده و محتوای فیلم‌ها را برای سنین مختلف درجه‌بندی می‌کند.

وی همچنین از نویسندگان بزرگ حوزه بازاریابی و تبلیغات به‌حساب می‌آید یکی از کتاب‌های وی با عنوان Speak Up With Confidence در سال 2002 به یکی از کتاب‌های پرفروش در این زمینه تبدیل‌شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image