اخبار پنجمین اجلاس وب فارسی

اخبار پنجمین اجلاس وب فارسی

 

اخبار پنجمین اجلاس وب فارسی : درود بر شما همراهان عزیز

امروز به پنجمین اجلاس وب فارسی دعوت بودم.
این افتخار را داشتم که با آقای مهندس وحید خسروی دوست داشتنی (مدیرعامل محترم شرکت ایده پردازان) و آقای مهندس آرش سروری عزیز و دوست داشتنی(مجری توانمند برنامه های فناورانه) دیداری تازه کنم و گپ و گفت صمیمانه ای را داشته باشیم.
لازم به ذکر است، شرکت ایده پردازان حامی این رویداد مهم بودند.
📅 هفتم /شهریور/نودوهشت

ارادتمند شما
گزارش و اخبار پنجمین اجلاس وب فارسی :
پنجمین اجلاس وب فارسی روز پنجشنبه، هفتم شهریور ماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار شد.
این مراسم با مجری گری سرکار خانم هما نیکخواه و صحبت های حمید همتی، رییس اجلاس وب فارسی استارت خورد. همتی با اشاره به تاریخچه وب‌فارسی گفت: «وب فارسی مجموعه‌ای است که از سال 89 در حوزه فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد. در دهه هشتاد کلمه وب فارسی بین جوانان رواج یافت و وب فارسی مسیرش را بر آن اساس ساخت و امروز یکی از دغدغه های مهم ما، حل کردن گوشه ای مشکلات و دغدغه‌های کسب و کارهای آنلاین است. در این راستا تلاش کرده ایم با ایجاد ارتباط موثر با نهادهای بالاتر؛ روند این مسیر را تسهیل ببخشیم.»
همتی ادامه داد: «وب فارسی در تلاش است ضمن بررسی پرتال ها، امنیت سایبری سایت ها را نیز مورد بررسی قرار دهد. نکته ای که مدیران اغلب نسیت بدان بی توجه هستند و صرفا زمانی که با مشکلی روبه‌رو می شوند به آن می پردازند.»
رییس اجلاس وب فارسی تصریح کرد: «ما تندیس به کسی نمی فروشیم بلکه تحویل دهنده بازخوردها هستیم.»

در ادامه تورج کاظمی، رییس پلیس فتای تهران با قرار گرفتن در استیج گفت: «بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و استارتاپ‌ها خدمات فیزیکی را روی بستر آنلاین به مردم عرضه می‌کنند، اما آنها به مساله مهمی چون امنیت چندان اهمیت نمی‌دهند و پیشرفت تکنولوژی بدون توجه به پیشرفت و بهبود امنیت، عملکرد درستی نخواهد داشت.»

رییس پلیس فتای تهران تاکید کرد: «انتقال خدمات نهادهای گوناگون و استارتاپ‌ها در این بین هم وجهه مثبت دارد و هم وجهه منفی. امروزه اکثر سازمان‌ها یا نهادها خدمات خود را روی بستر فضای مجازی به مشتریان خود عرضه می‌کنند و نقش تکنولوژی در پیشرفت و تسریع خدمات شهروندی محرز است. کسی هم با این موضوع مخالف نیست اما مشکل اینجاست که همین نهادها بدون آنکه نکات امنیتی را رعایت کنند، شروع به ارائه خدمات آنلاین می کنند.»

او ادامه داد: «باید حداقل چارچوب‌های امنیتی اولیه در هر پورتالی رعایت شود و نه اینکه ارائه خدمات آنلاین بدون هیچ پوشش امنیتی باشد. در صورت رعایت نکردن اصول اولیه امنیتی، مشکلات زیادی گریبان‌گیر مجموعه‌ها خواهد شد. اساسا در قانون جرائم رایانه‌ای به صراحت آمده که سرقت اطلاعات یا همان سرقت دیتا در صورتی قابل استماع است که ضریب امنیتی یا نکات امنیتی اولیه در سامانه مذکور رعایت شده باشد. اگر سامانه سازمانی بدون رعایت نکات ایمنی مورد حمله قرار بگیرد، این موضوع از نظر قانونی قابل استماع نیست.»

سرهنگ کاظمی همچنین با اشاره به میزان جرائم هفتاد درصدی از حساب‌های بانکی کاربران تصریح کرد: «این موضوع نشان‌دهنده ضعف خدمات بانکداری الکترونیکی در کشور است. مجرمان سایبری مانند دزدان فیزیکی بیشتر به دنبال منفعت مالی هستند. سیستم‌های بانکداری باید بیش از پیش روی مساله امنیت خود کار کنند و نگذارند که جرمی روی این بسترها رخ دهد.»

در ادامه این مراسم، پنلی با عنوان حلقه های مفقوده کارآفرینی در دو بخش با حضور کیاداوود اسفندیاری، میثم دادخواه، صفا شریف عسگری، رضا قربانی و عادل طالبی در بخش اول و حضور کیاداوود اسفندیاری، وحید خسروی، علی خادم الرضا،  نغمه عقیلی و محمد جاللیان در بخش دوم ادامه یافت.

در بخش دوم پنجمین اجلاس وب فارسی پنلی با عنوان نقش بانوان در فناوری و ارتباطات با حضور مارال اسکندری، محبوبه مظاهری، شقایق خلیلی و سارا ستوده برگزار شد.

در ادامه پنجمین اجلاس وب فارسی پنلی با عنوان رگولاتوری امنیت فضای تبادل اطلاعات با حضور ابوذر عرب سرخی و ابوالقاسم صادقی برگزار شد.

پنجمین اجلاس وب فارسی با پنلی تحت عنوان چالش های حوزه خط و زبان فارسی در فضای مجازی با حضور شهرام معین، خسرو سلجوقی، سعیده ممتازی و سید محمد محمد زاده به پایان رسید.

2 دیدگاه برای «اخبار پنجمین اجلاس وب فارسی»

  • 1398-06-10 در t 8:54 ق.ظ
    Permalink

    تشکر و سپاس فراوان از حضور شما

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image