ویرایشگر لیست انتخاب در ویتایگر

ویرایشگر لیست انتخاب در ویتایگر

ویرایشگر لیست انتخاب

نکته: این ویژگی در نسخه مدیریت مخاطبین، نسخه فروش، نسخه پشتیبانی و نسخه نهایی از ویتایگر سی آر ام موجود است.

همانطور که از نام این مطلب پیداست، لیست انتخاب یک فیلد منوی کشویی با لیستی از گزینه های موجود و در دسترس است که تنها یک گزینه را می توان انتخاب کرد.  به عنوان مثال “وضعیت سرنخ” در “ماژول سرنخ ها” قرار گرفته و قابل انتخاب است. ویرایشگر لیست انتخاب برای پیکربندی مقادیر در ماژول های متفاوت استفاده می شود. این ویرایشگر شما را قادر به افزودن مقادیر جدید، تغییر نام، حذف مقادیر یا مرتب سازی مقادیر موجود در لیست انتخاب خواهد کرد.

مقادیر لیست انتخاب بر اساس  نقش های مختلف متفاوت است. کاربران بر اساس نقش تعریف شده فقط به مقادیر لیست انتخابی که با همان نقش تعریف شده منطبق شده است، دسترسی دارند.

ساخت فیلد لیست انتخاب سفارشی

می توانید در ماژول انتخابی ، یک لیست انتخابی اختصاصی با مقادیر دلخواه ایجاد کنید. هنگام ایجاد رکوردها، مقداری را از لیست انتخابی گزینش کنید تا بطور خودکار در فیلد درج شود.

چند قدم ساده برای ایجاد یک فیلد در لیست انتخاب:

 

  1. روی علامت چرخ دنده setting icon  در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  2. روی دکمه “تنطیمات CRM” کلیک کنید.
  3. روی منوی کشویی “استودیو” کلیک کنید.
  4. روی “ویرایش فیلدها” کلیک کنید. می توانید روی علامت سنجاق pin  که در کنار آن واقع شده کلیک کنید تا یک کلید میانبر به تنظیمات صفحه اصلی اضافه کند.
  5. روی “اضافه کردن فیلد سفارشی” در سمت راست کلیک کنید.
  6.  در پنجره لیست انتخاب برای ایجاد فیلد، نام و مقادیر فیلد لیست انتخاب را ایجاد کنید.

در پنجره لیست انتخاب برای ایجاد فیلد، نام و مقادیر فیلد لیست انتخاب را ایجاد کنید.

الف) نوع فیلد را به عنوان لیست انتخاب تعیین کنید.

ب) یک برچسب به فیلد لیست انتخاب خود اختصاص دهید.

ج) در فضای خالی متن،مقادیر را به فیلد لیست انتخابتان اختصاص دهید.

د) با رها کردن کادر  انتخاب در حالت علامت نخورده، لیست انتخاب شما بدون در نظر گرفته شدن نقش ها، برای تمامی کاربران دیگر، به نمایش در خواهد آمد.

در مقابل، فعال کردن چک باکس انعطاف پذیری لازم را به شما می دهد تا بر اساس نقش های متفاوت یک فیلد لیست انتخاب، مقادیر متفاوتی را به آن اختصاص دهید.

 

نحوه کار با فیلدهای لیست انتخاب

می توانید در بازه ای گسترده عملیات متفاوتی از جمله افزودن مقادیر جدید، ,ویرایش اطلاعات، حذف اطلاعات، مرتب سازی مجدد مقادیر موجود از یک فیلد لیست انتخابی را انجام دهید.

چند قدم ساده برای پیکر بندی فیلدهای موجود در لیست انتخاب:

 

  1. روی علامت چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  2. روی دکمه “تنطیمات CRM” کلیک کنید.
  3. روی منوی کشویی “استودیو” در سمت چپ کلیک کنید.
  4. روی “ویرایشگر لیست انتخاب” کلیک کنید. می توانید روی علامت سنجاق که در کنار آن واقع شده کلیک کنید تا یک کلید میانبر به تنظیمات صفحه اصلی اضافه کند.

شروع به کار

برای افزایش کارایی فیلدهای لیست انتخاب، به انتخاب ماژول مورد نظر از منوی کشویی “انتخاب ماژول” نیاز خواهید داشت(مثال:سرنخ ها، مخاطبین و غیره). در نتیجه “انتخاب لیست انتخاب (ماژول)” در منوی کشویی، تمامی فیلدهای در دسترس برای آن ماژول را نمایش می دهد. این منوی کشویی را می توان در انتخاب لیست انتخاب مورد نظر برای انجام عملکردهای عمومی استفاده کرد.

مرتب سازی مجدد مقادیر لیست انتخاب

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که قادر به  ویرایش ترتیب مقادیر وارد شده در فیلد لیست انتخاب باشید. علاوه بر آن می توانید مقادیر را بر اساس نیازهایتان دوباره مرتب کنید.

چند قدم ساده برای مرتب سازی مجدد مقادیر لیست انتخاب:

  1. ماژول و فیلد لیست انتخاب مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. کلیک کرده و مقادیر مورد نظر را با ماوس گرفته و بکشید.
  3. روی “ذخیره ترتیب قرار گرفتن” کلیک کنید.

اضافه کردن مقدار(های) جدید

ویتایگر سی آر ام در کنار مقادیر موجود در لیست انتخاب، شما را قادر به ایجاد مقادیر جدید برای این لیست می کند. بعد از اینکه مقادیر لیست انتخاب سفارشی ایجاد شد، برای انتخاب در ماژول مربوطه در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

چند قدم ساده برای اضافه کردن مقادیر جدید به لیست انتخاب:

  1. ماژول و فیلد لیست انتخاب مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. روی “اضافه کردن مقدار” کلیک کرده و یک مقدار مورد نظر به لیست انتخاب اضافه کنید.

  1. در پنجره مورد نظر، در فیلد “ارزش آیتم”، نام مورد نظرتان را وارد کنید.
  1. از منوی کشویی و در قسمت “واگذاری وظیفه”، نقش مورد نظرتان را انتخاب کنید تا دسترسی به ارزشهای جدید لیست انتخاب فراهم شود.
  2. روی “ذخیره” کلیک کنید.

 

نکته: وظایف برای فیلدهایی از لیست انتخاب که بصورت پیش فرض نقش پذیر نیستند، ازجمله ارزشهایی که برای تمام کاربران CRM نمایش داده می شوند، در دسترس نیست.

 

ویرایش مقادیر موجود

این ویژگی به شما کمک می کند تا براحتی بتوانید مقادیر و ارزشهای موجود لیست انتخاب در فیلد لیست انتخاب گزینش شده را ویرایش کنید.

چند قدم ساده برای ویرایش ارزشها و مقادیر موجود در لیست انتخاب:

  1. ماژول و فیلد لیست انتخاب مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. مقدار یا ارزشی که قصد دارید ویرایش کنید را انتخاب کنید.
  3. روی”تغییر ارزش” کلیک کنید.
  4. در لیست انتخاب، برچسب جدیدی در قسمت  “وارد کردن نام جدید ” فیلد ایجادکنید.

۴ . در لیست انتخاب، برچسب جدیدی در قسمت “وارد کردن نام جدید ” فیلد ایجادکنید.

 

۵ . روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

حذف مقادیر موجود

این ویژگی کمک می کند تا بتوانید مقادیر موجود در فیلد لیست انتخاب را حذف کنید. همچنین امکان انتخاب چند مقدار و حذف گروهی آنها را برایتان فراهم می کند.

چند قدم ساده برای حذف ارزشها و مقادیر موجود در لیست انتخاب:

  1. ماژول و فیلد لیست انتخاب مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. مقدار یا ارزشی که قصد دارید حذف کنید را انتخاب کنید. برای انتخاب چند مقدار، کلید Ctrl را فشار داده و نگهدارید و روی ارزشهای مورد نظرتان کلیک کنید.
  3. روی”حذف ارزش” کلیک کنید.

۴. یک ارزش را در فیلد “جایگزینی با” انتخاب کنید تا مسئولیتها جابجا شوند. فیلد انتخاب شده بجای مقدار(های) حذف شده نمایش داده خواهند شد.

تعیین نقش ها

ویتایگر سی آر ام به آسانی امکان اعطا یا لغو دسترسی به مقادیر لیست انتخابی را از طریق ویرایشگر لیست انتخابی برایتان فراهم می کند. وقتی که ارزشی را برای وظیفه انتخاب شده در لیست انتخاب تعیین کرده یا غیر فعال می کنید، تغییرات اعمال شده تمامی کاربرانی که از آن وطیفه استفاده می کنند را تحت تأثیر قرار می دهد.

تخصیص مقادیر به وظایف انتخاب شده

این ویژگی شما را قادر می سازد تا بصورت همزمان، ارزشها را به چند وظیفه اعطا کنید. زمانی که ارزشی به یک وظیفه اعطا می کنید، تمام کاربرانی که با همان وطیفه کار می کنند، قادر به دسترسی به ارزشهای لیست انتخاب خواهند بود.

چند قدم ساده برای اعطای ارزش ها به یک وظیفه وجود دارد:

  1. ماژول و فیلد لیست انتخاب مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  2. مقدار یا ارزشی که قصد دارید به یک وظیفه اعطا کنید را انتخاب کنید. برای انتخاب چند ارزش، کلید Ctrl را فشار داده و نگهدارید و روی ارزشهای مورد نظرتان در لیست انتخاب کلیک کنید.

 

۳ . در منوی کشویی، وظیفه(ها) را از قسمت “اعطای وظیفه” انتخاب کنید تا به آنها دسترسی به ارزش های اعطا شده را فراهم کنید.

۴ . روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

 

مقادیر تخصیص داده شده به یک وظیفه

این صفحه برای تمام وظایف مبتنی بر فیلدهای لیست انتخاب در ویرایشگر لیست انتخاب، نمایش داده می شوند. این ویژگی شما را قادر می سازد تا ارزشهای قابل دسترسی را نسبت به وظیفه انتخاب شده، مشاهده کنید.

 

بعلاوه، این ویژگی به شکلی انعطاف پذیر امکان ابطال دسترسی به ارزشهای انتخاب شده یک وظیفه را می دهد. ارزشهایی که برنگ آبی نمایش داده می شوند، برای تمامی کاربران آن وظیفه در دسترس هستند. نمایش رنگ طوسی نشان دهنده غیرفعال بودن آن ارزش در وظیفه انتخاب شده است.با کلیک کردن بر روی آنها می توانید مجددا فعالشان کنید.

برای بروز رسانی تغییرات،دکمه ذخیره را فشار دهید.

 

بعلاوه، این ویژگی به شکلی انعطاف پذیر امکان ابطال دسترسی به ارزشهای انتخاب شده یک وظیفه را می دهد. ارزشهایی که برنگ آبی نمایش داده می شوند، برای تمامی کاربران آن وظیفه در دسترس هستند. نمایش رنگ طوسی نشان دهنده غیرفعال بودن آن ارزش در وظیفه انتخاب شده است.با کلیک کردن بر روی آنها می توانید مجددا فعالشان کنید.

برای بروز رسانی تغییرات،دکمه ذخیره را فشار دهید.

ویتایگر فارسی
ویتایگر فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image