بیگ کامرس چیست ؟

بیگ کامرس چیست ؟

چنانچه به فکر راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید باید یک پلتفرم مناسب برای آن انتخاب کنید. تعداد بسیار زیادی از این پلتفرم‌ها در فضای اینترنت موجود هستند. اما شما باید کدام یک از آن‌ها را انتخاب کنید؟ در این مقاله به فروشگاه ساز محبوب یعنی بیگ کامرس می‌پردازیم. اینکه چه نوع کاربردی و مزایایی دارد، در ادامه همراه ما باشید.

با استفاده از این پلتفرم‌ یا همان فروشگاه‌ ساز شما می‌توانید یک وبسایت فروشگاهی که خدمات و محصولاتی برای فروش در اختیار کاربران قرار می‌دهد را راه اندازی کنید. این فروشگاه ساز می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و همیشه در حال کار و خدمات رسانی باشد. در این مقاله به بررسی یکی محبوب‌ترین فروشگاه سازها یعنی بیگ کامرس می‌پردازیم.

بیگ کامرس

در ابتدا اجازه دهید توضیحی خلاصه برای بیگ کامرس ارائه دهیم:

قبل از هر چیز باید بدانید که دو دسته کلی از فروشگاه سازها موجود است که عبارت هستند از اشتراکی (SAAS) و متن باز. فروشگاه سازهای متن باز یا همان Open Source این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که در صورت نیاز و ایجاد تغییرات لازم در برنامه، بتوانید سورس کد برنامه را هر طور که دوست دارید تغییر دهید. فروشگاه سازهای اشتراکی به Software As A Service شهرت دارند. SAASها مشابه به متن بازها هستند با این تفاوت که شما به سورس کد برنامه دسترسی ندارید و باید برای استفاده، آن‌ها را از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات مراجعه کنید.

بیگ کامرس چیست؟

بیگ کامرس یک فروشگاه ساز اشتراکی است. بیگ کامرس بیشتر برای کسب و کارهای کوچکی مناسب است که می‌خواهند به تازگی وبسایت خود را راه اندازی کنند. این فروشگاه ساز خود دارای یک store داخلی است که در آن خدماتی برای فروش ارائه می‌دهد. وقتی که فقط یکبار از بیگ کامرس استفاده کنید و در وبسایت آن‌ها ثبت نام کنید دیگر نمی‌توانید به سراغ فروشگاه سازهای دیگر بروید. علاوه بر این زمانی که از بیگ کامرس استفاده می‌کنید داده‌های شما با دیگر فروشگاه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. در بیگ کامرس قابلیتی به اسم integrating BigCommerce برای وردپرس در نظر گرفته شده است. با این وجود می‌توانید کارهای مربوط به رابط کاربری – frontend را در وردپرس و کارهای مربوط به Backend فروشگاه را در خود بیگ کامرس انجام دهید.

امکانات و ویژگی‌ها: بیگ‌کامرس در مقایسه با ووکامرس

همان طور که اشاره کردیم بیگ‌کامرس خودش به تنهایی یک CMS با قابلیت‌ها و امکانات فراوانی محسوب می‌شود. با استفاده از بیگ کامرس می‌توانید در عرض یک زمان کوتاه وبسایتی که به دنبالش هستید را برای خودتان بسازید. بیگ‌کامرس طیف وسیعی از قالب‌های رایگان مناسب برای هر نوع کسب و کاری را ارائه می‌دهد. همچنین بدون نیاز به کد نویسی می‌توانید UI وبسایت خود را به راحتی تغییر دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی که برای تبدیل (conversion) در بیگ‌کامرس قرار داده شده‌اند مقدار درآمد خود را بیشتر کنید.

ووکامرس نیز امکانات بسیاری جهت ساخت یک فروشگاه در وردپرس ارائه می‌کند. از آن جایی که ووکامرس یک پلاگین متن باز بر روی وردپرس است پس می‌توانید هر تغییراتی که می‌خواهید بر روی آن اعمال کنید و تا جای ممکن آن را شخصی سازی کنید. این افزونه خود افزونه‌های مجزایی دارد تا شما بتوانید یک فروشگاه اینترنتی کامل با تمامی امکانات را ایجاد کنید.  

رابط کاربری و استفاده آسان بیگ کامرس

بیگ‌کامرس رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد به طوری که در عرض کمتر از ۱ ساعت می‌توانید وبسایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید. بیشتر ویژگی‌های بیگ کامرس به صورت پیش فرض در آن تعریف شده‌اند پس نیازی نیست برای دسترسی به آن‌ها نگران نصب پلاگین‌های مربوطه باشید.

مقیاس پذیری بیگ کامرس

در بیگ‌کامرس ویژگی‌هایی از قبیل، پهنای باند، محصولات و همچنین فضای ذخیره سازی نامحدودی در اختیار شما قرار می‌گیرد. زمانی که فعالیت وبسایت شما گسترش پیدا می‌کند باید فاکتورهایی قبیل امنیت و سرعت را هم در نظر داشته باشید. بیگ کامرس تضمین می‌کند که امکان از کار افتادن سیستم فروشگاه نزدیک به صفر است و ممکن است فقط چند دقیقه در سال این اتفاق رخ دهد. بیگ کامرس برای کسب و کارهای کوچک انتخاب مناسبی است. اما اگر می‌خواهید مقیاس تجارت خود را بزرگتر کنید، ممکن است برای از بین بردن برخی محدودیت‌ها هزینه بیشتری پرداخت کنید.

قیمت بیگ‌کامرس

از لحاظ قیمتی و هزینه بدون شک بیگ کامرس هزینه بیشتری را به همراه دارد.

پشتیبانی بیگ‌کامرس

از نظر پشتیبانی، سرویس‌های بیگ‌کامرس به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه می‌شوند. به همین خاطر در صورت بروز مشکل در سیستم می‌توانید از پشیبانی و خدمات آن‌ها استفاده کنید. از طرفی، جامعه افرادی که از بیگ‌کامرس استفاده می‌کنند تقریبا گسترده است که می‌توانید سوالات و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارید و راه حل مناسب را پیدا کنید.

در آخر سوال اینجاست، بیگ‌کامرس یا ووکامرس؟ کدام یک برای شما مناسب‌تر هستند؟

اگر که کسب و کار کوچکی دارید بیگ‌کامرس گزینه مناسبی است. از طرفی بیگ‌کامرس راه رسیدن به هدفتان را سریع‌تر و آسان‌تر در اختیارتان می‌گذارد. تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که برای اینکه به تمام خدمات آن دسترسی داشته باشید باید حق اشتراک پرداخت کنید.

اما اگر می‌خواهید که بر روی فروشگاه خود کنترل تمام و کمال داشته باشید، باید به سراغ ووکامرس بروید. این فروشگاه ساز متن باز می‌تواند با تغییراتی که اعمال می‌کنید کاملا شخصی سازی شود و از طرفی کاملا رایگان است. نکته اینجاست که برای اعمال این تغییرات اساسی باید دانش کد نویسی داشته باشید که خوشبختانه با منابع بسیاری که موجود است این امر دور از انتظار نیست.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image