احمدرضا نخجوانی کیست ؟

احمدرضا نخجوانی کیست ؟

احمدرضا نخجوانی مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت مکس‌امید (شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی یا Private Equity) با مشارکت هلدینگ مکس و گروه شرکت‌های ماموت، در سال ۱۳۵۲ در تهران چشم به جهان گشود. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته اقتصاد آغاز کرد و لیسانس خود را در زمینه اقتصاد نظری و فوق لیسانس خود را در رشته علوم اقتصادی و پس از آن، دکترای خود را در رشته‌ی مدیریت از دانشگاه لیون سه فرانسه دریافت کرد. ایشان سوابق کاری بسیار گسترده داشته و در شرکت‌هایی چون شاتل (17 سال به عنوان مدیر عامل) و همکاران سیستم (5 سال به عنوان معاون فروش و بازاریابی) در سمت‌های مدیریتی فعالیت کرده است.

در کنار فعالیت‌های کاری، احمدرضا نخجوانی فارغ التحصیل دوره‌ی خلبانی PPL و CPL و IP هواپیماهای Light Sport  و همچنین جایروکوپتر است و به عنوان استاد خلبان (و رییس هیات مدیره و هم‌بنیان‌گذار مدرسه هوانوردی وینگ)، با مدارس هوانوری همکاری رسمی دارد.

سوابق پژوهشی و آکادمیک

  • نگارش کتاب «اقتصاد ایران»، «چگونه استخدام شویم؟»، «دلبران یغما» و «کرانه‌های خرد» و کتاب How to get hired? به زبان انگلیسی
  • نگارش بیش از ۱۰۰ مقاله پژوهشی اقتصادی در مجلات علمی و پژوهشی و روزنامه ها
  • نگارش دو مقاله پژوهشی در CIRA و Journal of Policy Analysis and Management
  • نگارش یک مقاله در نشریه تلاش در آلمان
  • تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران و مدرسه عالی کسب و کار ماهان
  • مدیریت پروژه یا اجرای بیش از ۱۰ طرح اقتصادی پژوهشی بزرگ برای پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی
  • ترجمه کتاب «فرایند بازاریابی استراتژیک» – انتشار اینترنتی

سوابق شغلی : 

  • فعالیت در گروه شرکت‌های شاتل
    • از سال ۱۳۸۶ تا شهریور 1402 به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره
  • و پیش از آن : 
  • فعالیت در گروه شیفتگان آفتاب (مدیرعامل)
  • فعالیت در گروه شرکت‌های همکاران سیستم  (معاون فروش و بازاریابی گروه شرکت‌های همکاران سیستم و مدیر بازاریابی)
  •  احمدرضا نخجوانی هم اکنون استاد مدرس در دوره های مجازی mba و dba مرکز یادگیری آنلاین دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد.

ماهنامه پیوست اینگونه در مورد احمدرضا نخجوانی می گوید :

احمد نخجوانی ستاره شاتل و یک آدم خاص است. افتخار می‌کند که ۸۰ درصد کارمندانش را به نام کوچک می‌شناسد و هنوز هم روزی یک بار با آنها صبحانه می‌خورد. از پشت پنجره‌اش برای یاکریم‌ها کیک می‌ریزد. ذهنش سرشار از ضرب‌المثل‌های مختلف است؛ سر ماجرای برون‌سپاری می‌گوید خانه‌نشینی بی‌بی از بی‌چادریه. سر تلاش برای استانداردها می‌گوید جهان را دیوانه‌ها می‌سازند و عاقل‌ها حفظ می‌کنند. خاطره تعریف می‌کند که از وقتی دیده است خودش و شانه‌ساززاده زیادی میان بچه‌ها هستند، دیگر خیلی از تورها را نرفته است. شخصیتش پر سر و صدا، قصه‌گو و بسیار دوست‌داشتنی است اما وقتی حدود هشت شب تازه به دفترش می‌رسد بالاخره نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد:«وقتی سازمانی ۸۰۰ نفره را راهبری می‌کنید که در حال توسعه هم هست، باید ناگزیر در جهت تعالی سازمانی حرکت کنید و مدیریت نیروی انسانی، مدیریت منابع، بحث محصول و فرآیندها را دوباره بازتعریف کنید. مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک برای ششمین سال است که در شاتل مورد توجه قرار دارد و تمام نظام جبران خدمت‌مان را هم بر همین مبنا انجام می‌دهیم. امسال سومین سال است که EFQM را مد نظر داریم و تقدیر سه‌ستاره گرفتیم، در حالی که بقیه رقبایمان گواهینامه دارند. البته گواهی فقط چاشنی کار است، ما دنبال اجرای واقعی آن هستیم. حتی استانداردهای بهداشت و طب کار را هم بر همین اساس پیدا کردیم.» معتقد است اجرای این فرآیندهای مدیریتی فقط با حمایت هیات مدیره امکان‌پذیر بوده است : «شاید این فرآیندها در کوتاه‌مدت فایده که نداشته باشد بلکه حتی چالش هم ایجاد کند ولی در بلندمدت آثارش را می‌بینید. شاید فروش‌تان را نیز در نهایت متحول نکند. دقت کنید پنج سال پیش ما رتبه چهارم بودیم ولی در نهایت دیدید که این تغییرات زمینه‌ساز رشد‌های آینده می‌شود.»

اگر می‌خواهید بیشتر با شخصیت دوست داشتی این مدیر تیزهوش آشنا شوید، پیشنهاد می کنم سری به لینک های ذیل که از صفحه استاد عزیزم محمدرضا شعبانعلی وام گرفتم سر بزنید تا بتوانید مصاحبه ها ایشون را گوش کنید و خاطرات مشترک شان را بخوانید.

چند جمله از زبان محمدرضا شعبانعلی عزیز درباره احمدرضا نخجوانی :

احمدرضا نخجوانی بدون تردید یکی از تیزهوش ترین انسانهایی است که من تا کنون دیده‌ام. فرصت گفتگو با او را به سادگی با چیز دیگری عوض نمی‌کنم. او مدیر عامل شرکت شاتل است.

اما من احمدرضا نخجوانی را نه به دلیل هوش کم‌نظیرش و نه به دلیل مدیریت شرکت شاتل، بلکه به دلیل ترکیب نادر «هوش» و «پشتکار» دوست دارم. بسیار دیده‌ام انسانهای تیزهوشی را که احساس می‌کنند «کار و تلاش و کوشش» چیزی است که مختص افراد ضعیف‌تر و کم‌هوش‌تر است و دیگران باید به جبران هوشی که ندارند، بیشتر تلاش کنند.

مصاحبه با احمدرضا نخجوانی: عادتهای رفتاری در ارتباط با دیگران

رادیو مذاکره: گفتگو با احمدرضا نخجوانی (مدیرعامل شاتل)

رادیو مذاکره: گفتگوی چهار نفره با تقوی، نخجوانی، شفیعی

 

 

 

 

مصطفی پورمرتضوی و احمدرضا نخجوانی سمینار هفت خوان کارآفرینی
مصطفی پورمرتضوی و احمدرضا نخجوانی سمینار هفت خوان کارآفرینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image